Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Jön a holding
Nem lesz adósságátvállalás, kevesebb pénz jut a járműbeszerzésre. A Magyar Vasút 2011 elnevezésű szakmai konferencián elhangzott, hogy jövő év januárjától jön a közlekedési holding.

Völner Pál államtitkár bejelentette, hogy a költségvetés nem vállalja át a MÁV háromszázmilliárdos adósságállományát és még a járműbeszerzésekre is kevesebb pénz jut majd. Januártól a MÁV-START és a Volán társaságok egyetlen cégbe kerülnek bele.

Az államtitkár azt is elmondta, hogy a kötött pályás személyszállítás továbbra is előnyt élvez a közösségi közlekedés rendszerében, valamint közölte, hogy január elsejétől működésbe lép a Nemzeti Közlekedési Holding. Ezzel szemben a MÁV-START még augusztusban azt nyilatkozta, hogy uniós és hazai forrásokból kétszázmillió forint értékben hetvennyolc darab motorvonatot vásárol az elkövetkezendő néhány évben.

Völner Pál a konferencián tartott előadásában elmondta, hogy jövőre csak kilencvennyolcmilliárd forint áll rendelkezésre új járművek beszerzését illetően, ráadásul egyelőre a fejlesztéspolitikának döntenie kell a felől, hogy melyik társaság milyen mértékben részesüljön az összegből a holdingon belül. Természetesen ezek közé a cégek közé a BKV-t is fogják sorolni.

Jelenleg ötvenmilliárd forintra tehető az az összeg, amely melyet a MÁV nem tud kitermelni és nincs rá semmilyen állami fedezet sem. Éppen ezért a kormány legfontosabb célja, hogy a Széll Kálmán Tervben megfogalmazott átalakítások segítségével nagymértékben csökkentsék a költségeket a vasúttársaság háza táján. Ezt a megtakarítást célozza a kedvezményrendszer teljes átalakítása is.

A másik fontos kérdés a szállítmányozással kapcsolatos, ugyanis a felmérések szerint a vasúti fuvarozás egyre inkább csökkenő tendenciát mutat, míg a közúti árufuvarozás ezzel szemben folyamatosan növekszik. Ez nem maradhat így, hiszen a előbb-utóbb komoly fennakadások lehetnek a közlekedésben, ráadásul hazánk nem fogja tudni teljesíteni az Európai Unió által előírt légszennyezettségre vonatkozó szigorú normákat.

A MÁV Zrt. vezérigazgatója, Szarvas Ferenc a konferencián elmondta, hogy a vasúti cégnél már készülnek a holdingban várható feladatokra. Kiemelten vizsgálják egy egységes személyszállító mechanizmus létrehozását, mellyel jelenlegi három vállalatuk tevékenységét még mélyebben összevonná. Ráadásul önálló eszközkezelőt is létrehoznának, ugyanis így tovább csökkenthetők lennének a költségek.