Völner Pál államtitkár bejelentette, hogy a költségvetés nem vállalja át a MÁV háromszázmilliárdos adósságállományát és még a járműbeszerzésekre is kevesebb pénz jut majd. Januártól a MÁV-START és a Volán társaságok egyetlen cégbe kerülnek bele.
Az államtitkár azt is elmondta, hogy a kötött pályás személyszállítás továbbra is előnyt élvez a közösségi közlekedés rendszerében, valamint közölte, hogy január elsejétől működésbe lép a Nemzeti Közlekedési Holding. Ezzel szemben a MÁV-START még augusztusban azt nyilatkozta, hogy uniós és hazai forrásokból kétszázmillió forint értékben hetvennyolc darab motorvonatot vásárol az elkövetkezendő néhány évben.
Völner Pál a konferencián tartott előadásában elmondta, hogy jövőre csak kilencvennyolcmilliárd forint áll rendelkezésre új járművek beszerzését illetően, ráadásul egyelőre a fejlesztéspolitikának döntenie kell a felől, hogy melyik társaság milyen mértékben részesüljön az összegből a holdingon belül. Természetesen ezek közé a cégek közé a BKV-t is fogják sorolni.
Jelenleg ötvenmilliárd forintra tehető az az összeg, amely melyet a MÁV nem tud kitermelni és nincs rá semmilyen állami fedezet sem. Éppen ezért a kormány legfontosabb célja, hogy a Széll Kálmán Tervben megfogalmazott átalakítások segítségével nagymértékben csökkentsék a költségeket a vasúttársaság háza táján. Ezt a megtakarítást célozza a kedvezményrendszer teljes átalakítása is.
A másik fontos kérdés a szállítmányozással kapcsolatos, ugyanis a felmérések szerint a vasúti fuvarozás egyre inkább csökkenő tendenciát mutat, míg a közúti árufuvarozás ezzel szemben folyamatosan növekszik. Ez nem maradhat így, hiszen a előbb-utóbb komoly fennakadások lehetnek a közlekedésben, ráadásul hazánk nem fogja tudni teljesíteni az Európai Unió által előírt légszennyezettségre vonatkozó szigorú normákat.
A MÁV Zrt. vezérigazgatója, Szarvas Ferenc a konferencián elmondta, hogy a vasúti cégnél már készülnek a holdingban várható feladatokra. Kiemelten vizsgálják egy egységes személyszállító mechanizmus létrehozását, mellyel jelenlegi három vállalatuk tevékenységét még mélyebben összevonná. Ráadásul önálló eszközkezelőt is létrehoznának, ugyanis így tovább csökkenthetők lennének a költségek.