A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése értelmében a GYSEV átvehette a MÁV-tól a már régebben kijelölt pályaszakaszok üzemeltetését, így a cég által már használt magyar vonalak hossza több mint duplájára nőtt.
A Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác-Szombathely, a Szombathely-Zalaszentiván, a Szombathely-Kőszeg, valamint a Zalalövő-Körmend közötti vonalakat vehette át a vasúttársaság. Az eddigi 214 kilométernyi vasútvonalat Sopron-Szentgotthárd, valamint Sopron-Győr között üzemeltette a GYSEV Zrt. A megállapodás szerint december 12-től menetrendváltás következik be a fent említett vonalakon és ettől a naptól kezdve a GYSEV veszi át a közszolgáltatási személyszállítást a szakaszokon, valamint ezzel egy időben a MÁV helyi dolgozóit is leszerződteti a cég.
A vasúttársaság le fogja cserélni a BZ jelzésű motorvonatokat, ugyanis azok már kitöltötték üzemidejüket, helyettük pedig hét darab használt, Jenbacher típusú dízel motorkocsit kíván beszerezni a szomszédos Ausztriából, természetesen használtan.
A Budapest-Szombathely közti vasútvonalon zajló InterCity forgalmat a cég egyelőre a MÁV-tól bérelt vagonokkal végzi, ám a tervek szerint nemsokára huszonöt új vasúti jármű vásárlását szeretné végrehajtani. Az állammal megkötendő pályaüzemeltetési szerződést a GYSEV hamarosan véglegesíti, ráadásul idén már majdnem kétmilliárd forintos állami költségtérítést fog kapni a vállalat az üzemeltetéshez. Ez az összeg természetesen jövőre emelkedni fog.
A társaság tervei között szerepel többek között az is, hogy 2015-ig villamosítja a Hegyeshalom-Szombathely-Zalaszentiván szakaszt, valamint teljesen felújítja a jelenleg használaton kívüli vonalat Zalalövő és Körmend között.