Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Átvették a szakaszokat
Sikerült a tervezett vasútvonalakat átvennie a Győr-Sopron Ebenfurti Vasútnak (GYSEV) Zrt. a MÁV Zrt.-től. A 223 kilométer hosszú, nyugat-magyarországi vasútvonallal jelenleg a duplájára emelkedett a vasúttársaság által használt pályaszakaszok hossza.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése értelmében a GYSEV átvehette a MÁV-tól a már régebben kijelölt pályaszakaszok üzemeltetését, így a cég által már használt magyar vonalak hossza több mint duplájára nőtt.

A Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác-Szombathely, a Szombathely-Zalaszentiván, a Szombathely-Kőszeg, valamint a Zalalövő-Körmend közötti vonalakat vehette át a vasúttársaság. Az eddigi 214 kilométernyi vasútvonalat Sopron-Szentgotthárd, valamint Sopron-Győr között üzemeltette a GYSEV Zrt. A megállapodás szerint december 12-től menetrendváltás következik be a fent említett vonalakon és ettől a naptól kezdve a GYSEV veszi át a közszolgáltatási személyszállítást a szakaszokon, valamint ezzel egy időben a MÁV helyi dolgozóit is leszerződteti a cég.

A vasúttársaság le fogja cserélni a BZ jelzésű motorvonatokat, ugyanis azok már kitöltötték üzemidejüket, helyettük pedig hét darab használt, Jenbacher típusú dízel motorkocsit kíván beszerezni a szomszédos Ausztriából, természetesen használtan.

A Budapest-Szombathely közti vasútvonalon zajló InterCity forgalmat a cég egyelőre a MÁV-tól bérelt vagonokkal végzi, ám a tervek szerint nemsokára huszonöt új vasúti jármű vásárlását szeretné végrehajtani. Az állammal megkötendő pályaüzemeltetési szerződést a GYSEV hamarosan véglegesíti, ráadásul idén már majdnem kétmilliárd forintos állami költségtérítést fog kapni a vállalat az üzemeltetéshez. Ez az összeg természetesen jövőre emelkedni fog.

A társaság tervei között szerepel többek között az is, hogy 2015-ig villamosítja a Hegyeshalom-Szombathely-Zalaszentiván szakaszt, valamint teljesen felújítja a jelenleg használaton kívüli vonalat Zalalövő és Körmend között.