Az ezer főre eső új autó vásárlások terén Magyarország az uniós átlag mindösszesen csak hatodát éri el. Ezen a tendencián kíván javítani az alig fél éve debütált Holvegyekautot.hu internetes oldal, melynek segítségével a vevők átlagosan tizenhat százalékos megtakarítást érhettek el vásárlásaikkor, miközben nem a legkedvezőbb árú márkakereskedői árat fogadták el.
Az új járművek vásárlásának terén hazánk alapos lemaradásban van az Európai Uniós átlaghoz képest, ugyanis az Európai Automobilgyártók Szövetségének (EAMA) legfrissebb statisztikái szerint hazánkban ezer főre mindösszesen csak három új autó jut az uniós tizennyolcas átlaghoz képest. Ezzel Litvániával, Lettországgal, Romániával és Bulgáriával az utolsó helyen kullogunk. A legtöbb új autót Luxemburgban regisztrálták, ott ugyanis január és augusztus között a lakosok hét százaléka vett új járművet. Dobogós helyen még a belgák és az osztrákok vannak.
Sáry András, a holvegyekautot .hu ügyvezetője elmondta, hogy a harmadára apadt piacon szerettek volna segíteni egy igen egyszerű és újszerű megoldással. A nemrégiben indult honlapon mára már több mint hetven márkaképviselet regisztrált, az elmúlt hónapok legnépszerűbb három márkája pedig az ajánlatkérések szempontjából az Opel, a Renault és a Ford lett.
A konkrét eladások tekintetében már némileg változott a sorrend, ugyanis az első helyen a Renault, a másodikon a Chevrolet, a harmadikon pedig az Opel áll. A már több mint száz sikeres licitet lebonyolító honlapon a leginkább a 3 és 6 millió forint közötti járműveket sikerült értékesíteni, ezek körében 13,81 százalékos megtakarítást értek el átlagosan a vásárlók. Volt olyan eset is, amikor egy harmincmilliót érő járműhez 2,5 millióval olcsóbban jutott hozzá a leendő tulajdonos, illetve olyan is, hogy egy 6,5 milliós autón 25 százalékot spóroltak.
A statisztikák azt mutatják, hogy nem feltétlenül a legalacsonyabb ár volt a legvonzóbb, sokan ugyanis a kényelmi szolgáltatások, illetve az apróbb, extrák terén nyújtott ajándékok alapján döntöttek.