Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Reszkessetek autósok
A jelenlegi és a leendő járműtulajdonosok jövőre kétszer is meggondolják, hogy vesznek-e, vagy egyáltalán megtartják-e járműveiket, ugyanis a kormány komoly emeléseket helyezett kilátásba.

Az átírási illetékek, a gázolaj jövedéki adója, a baleseti adó, valamint a cégautó adó növelése szinte kivétel nélkül mindenkit érint. Van, aki jól jár, de a többség fizetni fog. Mégpedig keményen.

Azt már nagyon jól tudjuk, hogy a dízel üzemanyag jövedéki adója tizenhárom forinttal megnő. Ez a közeljövőben bevezetésre kerülő huszonhét százalékos forgalmi adó bevezetésével együtt átlagosan húsz forintos árnövekedést jelent. Azt persze nem lehet tudni, hogy a törvényalkotók számoltak-e azzal a ténnyel, hogy az emberek kevesebbet fognak autóikkal járni, valamint a határhoz közel lakók üzemanyag turizmusának felélénkülése miatt komoly bevételkiesésre számíthatnak, vagyis az sem biztos, hogy egyáltalán lesz-e valamilyen bevételük.

A cégautó adó lényegesen megnő. Jelenleg köbcenti alapú, vagyis 1600 köbcentiméter összlökettérfogatú járművekre hétezer, afelett pedig tizenötezer forintot kell fizetni. Jövőre ezt is teljesítményre számítják majd, ám a legolcsóbb díj is 7700 forint lesz. Egy EURO IV-es kategóriájú, 130 lóerős dízelautót üzemeltető cég járműve után huszonkétezer forintot fog fizetni. Akinek régebbi és erősebb járműve van, az akár negyvennégyezer forintot is kidobhat az ablakon havonta.

A regisztrációs díj is változik. A hibrid üzemű járművek esetén a duplájára is emelkedhet, az elektromos járművek esetén viszont nullára csökken. A legkörnyezetbarátabb, kis köbcentis gépkocsik adója nőni fog, azonban a háromezer köbcenti felettieké hárommillióról kétmillióra zuhan majd.

Átíráskor sem lesz ez másképp; az átírási illeték most teljesítmény és életkor alaphoz lesz kötve, így minél öregebb a jármű, annál olcsóbb lesz az átírási díj, azonban a kilowattok minél magasabbak, annál többet fizethetünk majd az átírásért. Ha egy ezres Suzukit szeretnénk átíratni, azt tízezer forintért tehetjük majd meg a jelenlegi tizennyolcezer helyett, ám ha egy TFSI motorral szerelt 1,4 literes VW-t szeretnénk magunkévá tenni, akkor akár négyszeresét is fizethetjük a jelenlegi értéknek.

A legjobban a baleseti adó tetszik. Kiszámolták ugyanis, hogy a balesetet okozók hatszázmilliárd forint kárt okoznak az államnak közvetlenül és közvetetten (sérültek gyógyítása, termeléskiesés). Az erre vonatkozó sarcot, vagyis a Bonus-Malus rendszert nem igen vették figyelembe, hiszen az már gondoskodik a balesetet okozók büntetéséről. Törvénybe foglalták tehát, hogy a kötelező felelősség biztosításnak tartalmaznia kell a baleseti adót, ami nagyjából huszonöt százalékos emelést jelent jövőre, vagyis a biztosítási díjrészletekben kell majd megfizetni az újabb pluszköltséget.