A főpolgármester a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a BKV ügyében rendkívül komoly segítséget fog kérni a kormánytól. Elsősorban a fogyasztói árkiegészítések mértékével kapcsolatos aggályait hozta nyilvánosságra.
Tarlós megjegyezte, hogy az árkiegészítések mértékét nem csak vidéken, hanem Budapesten is növelni kell, ugyanis ha ez a fővárosban változatlan maradna, az katasztrofális helyzetet állítana elő. Az egyik neves napilap szerint a kérdést érintő tárgyalások jelenleg is folynak, melyeken kiderült többek közt az is, hogy a költségvetés teherbíró képessége nem engedi meg a Budapesti Közlekedési Vállalat adósságállományának teljes felszámolását, ám arra még látnak esélyt, hogy a hetvennyolcmilliárd forint egy részét még az idén jóváírja az állam.
Völner Pál államtitkár a kérdésekre válaszolva elmondta, hogy jelenleg a fejlesztéspolitikai rendszerben nem áll rendelkezésre ötszázmilliárdos szabad forrás, ezért a főpolgármesternek azt is tudnia kell, hogy ha a források átrendezését kéri, akkor más településektől veszi el az infrastrukturális fejlesztések jogát.
Tarlós István az egyik televíziós csatornán folytatott beszélgetésében elmondta, hogy a fejlesztési minisztériumnak nem vele, hanem a budapestiekkel kell majd elszámolnia, legfőképp a következő választásokkor.
Egy dolog azonban már szinte teljesen bizonyos, mégpedig az, hogy a BKV és a Volán társaságok végül is nem kerülnek bele a tervezett közlekedési holdingba, abba csak a MÁV társaságok lesznek betömörítve.