Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A legdurvább utcai négykerekű
Elképesztő teljesítmény elképesztő időkkel. Így lehetne a legjobban jellemezni azt a járművet, amely tizennégy másodperc alatt gyorsul fel háromszáz kilométeres óránkénti sebességre, miközben kihasználja mind az ezer lóerejét.

Manapság egyre inkább teljesítményorientáltak a gépkocsik, hiszen a biztonsági és kényelmi rendszerek miatt nagyobb tömeget kell megmozgatniuk. A franciák ezen tudtak csak spórolni valamelyest.

Nehéz az olasz, brit vagy a német sportautókkal versenyre kelni, azonban több évtized után a franciák mégis megpróbálták. Bár egyelőre még csak papíron, illetve tervezőasztalon létezik a jármű, azért már most kezdhetnek rettegni a világ legjobb sportautói. Teljesítménye ugyanis kereken ezer lóerő lesz, melyet egy 4,8 literes hengerűrtartalmú, V8-as biturbó motorból nyernek ki. Ezzel még nem is volna különleges, hiszen a Bugatti is gyárt hasonlót, ám az Akylone névre keresztelt, középmotoros jármű maximális tömege mindösszesen 1100 kilogramm.

A Genty nevű cég járműve a tervek szerint 2,7 másodperc alatt éri el a százas tempót, majd tovább gyorsítva 7,2 másodperc alatt van kétszázon. Ha még ez sem elég és tovább nyomjuk a gázpedált, akkor tizennégy másodperc alatt elérhetjük a háromszázat is, persze csak ha nem vagyunk ijedősek.

A tervek szerint egy év múlva elkészülő jármű legkorábban a Párizsi Autószalonon fog majd élőben bemutatkozni. Ahhoz pedig, hogy vehessünk egyet, nagyon gyorsnak kell lennünk, ugyanis összesen tizenöt darabot fognak belőle elkészíteni.