A szocialista érában szinte kivétel nélkül mindenki ismerte a farmotoros Skodákat, melyek közül talán a legnépszerűbb a 120-as széria volt. A szedán kasztnit csak egy lényegesen kisebb darabszámban gyártott kupé forma überelhette, mégpedig a Rapid változat.
Csapott, elnyújtott fara miatt a kocsin mindösszesen két ajtó volt, felszereltsége pedig mind a belső térben, mind a műszaki megoldásokban nagyban különbözött a szedántól. Nagyon keveset látni már belőle az utakon, de most újra életre kelhet; legalábbis neve szerint.
Az új Fabia már nem a csapott formája alapján kapta a Rapid nevet, ugyanis a karosszériája pont, hogy szedános. A múlt hét pénteken beindult indiai sorozatgyártás során olyan Fabia-kat gyártanak, melyek karosszériája szinte tökéletesen megegyezik a Volkswagen Polo Sedan karosszériájával. Tetőtől-talpig megegyezik a két autó, természetesen annyi különbség azért akad, hogy a sárvádők és a motortető egyes részeit a Fabia lámpájához kellett igazítaniuk, hogy stimmeljen a vonalvezetés.
Hogy miért pont a Rapid nevet kapta a kocsi? Erre igen nehéz lenne válaszolni. Talán a gyökerekhez kívántak visszanyúlni a harminc éves évfordulón, vagy esetleg India legnépszerűbb autóját, a Suzuki Swiftet kívánják lekörözni vele. Ugyanis a Rapid szó jelentése gyors, a Swift-é pedig fürge.