A müncheni flottatesztben negyven MiniE típusú teljesen elektromos jármű vett részt, a projekt tehát a két fél számára sikerrel zárult. Ezzel új fejezet nyílt a két óriáscég történetében; együtt fejleszthetik tovább a különleges oszlopokat.
A „Drive eCharged" projekt több szempontból is fontos az elektromos járművek elterjedésének elősegítése miatt. A német autógyár már több olyan típussal is rendelkezik, mely hibrid vagy éppen tisztán elektromos hajtású, éppen ezért egyre égetőbb problémát jelent a használatukhoz tartozó infrastruktúra kialakítása. A fejlesztések lényege, hogy az újdonsült járművek minél könnyebbek legyenek, valamint minél nagyobb hatótávolságot lehessen velük megtenni.
A pilotprojektben a Siemens legújabb egyenáramú töltőoszlopát vizsgálták, melyet a BMW legmodernebb ActivE járművével teszteltek le. A csatlakozó típusa IEC 62196-2 volt, melynek segítségével egyenárammal, illetve váltóárammal egyaránt lehet tölteni a járműveket. A töltési idő lényegesen lerövidült, akár harminc perc alatt is el lehet érni teljes töltöttséget. A szerkezet másik előnye, hogy a töltési módokat egyetlen csatlakozón keresztül le lehet folytatni, ezért az autóban sincsen szükség többféle aljzatra.
Az oszlop segítségével a járművek hatósugara, vagyis hatékonysága növekszik, súlyuk pedig csökken, ugyanis az egyenirányító egységet ki lehet szerelni a rendszerből, hiszen azt már a töltőoszlop tartalmazza. A jármű tulajdonosa így otthon váltóárammal töltheti járművét, az utcán, vagy akár egy parkolóházban elhelyezett oszlop segítségével pedig egyenáramú gyorstöltést vehet igénybe.
Az emberek többségének igényeit ez a két variáció teljességgel kielégíti, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a MiniE flottateszt.