Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Energetika
Energetika
Javul a töltési idő
A Siemens és a BMW közös fejlesztésbe kezdett. Nemrégiben bemutatták azt a töltőoszlopot, mely ugyanazon töltőfejen keresztül képes akár egyenáramot, akár váltóáramot szolgáltatni az elektromos járművek töltéséhez.

A müncheni flottatesztben negyven MiniE típusú teljesen elektromos jármű vett részt, a projekt tehát a két fél számára sikerrel zárult. Ezzel új fejezet nyílt a két óriáscég történetében; együtt fejleszthetik tovább a különleges oszlopokat.

A „Drive eCharged" projekt több szempontból is fontos az elektromos járművek elterjedésének elősegítése miatt. A német autógyár már több olyan típussal is rendelkezik, mely hibrid vagy éppen tisztán elektromos hajtású, éppen ezért egyre égetőbb problémát jelent a használatukhoz tartozó infrastruktúra kialakítása. A fejlesztések lényege, hogy az újdonsült járművek minél könnyebbek legyenek, valamint minél nagyobb hatótávolságot lehessen velük megtenni.

A pilotprojektben a Siemens legújabb egyenáramú töltőoszlopát vizsgálták, melyet a BMW legmodernebb ActivE járművével teszteltek le. A csatlakozó típusa IEC 62196-2 volt, melynek segítségével egyenárammal, illetve váltóárammal egyaránt lehet tölteni a járműveket. A töltési idő lényegesen lerövidült, akár harminc perc alatt is el lehet érni teljes töltöttséget. A szerkezet másik előnye, hogy a töltési módokat egyetlen csatlakozón keresztül le lehet folytatni, ezért az autóban sincsen szükség többféle aljzatra.

Az oszlop segítségével a járművek hatósugara, vagyis hatékonysága növekszik, súlyuk pedig csökken, ugyanis az egyenirányító egységet ki lehet szerelni a rendszerből, hiszen azt már a töltőoszlop tartalmazza. A jármű tulajdonosa így otthon váltóárammal töltheti járművét, az utcán, vagy akár egy parkolóházban elhelyezett oszlop segítségével pedig egyenáramú gyorstöltést vehet igénybe.

Az emberek többségének igényeit ez a két variáció teljességgel kielégíti, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a MiniE flottateszt.