Nem csak a pénz miatt érdemes egy kis figyelmet szentelni a biztosításoknak, hanem a plusz szolgáltatások miatt is. Mindegyik cég mással kívánja megfogni az ügyfeleit, így van, aki gyorshajtásra is köt casco-t.
A korábbi szabályozások szerint az év utolsó két hónapja adott lehetőséget a biztosítóváltásra, mára azonban ez teljesen megváltozott. Az autósok többségének azonban még így is az év vége a biztosítási évforduló váltása, így idén sem úsztuk meg az átkötési kampányt és dömpinget. Ilyenkor a biztosítási cégek elpanaszolják, hogy jóformán már nem is éri meg a járművekre kötelezőt kötniük, ám ennek ellenére mindig sikerül engedni az árból.
Idén tényleg alacsonyak a díjak, hiszen a baleseti adó bevezetése miatt még tovább kellett áraikat csökkenteniük. Elképzelhető, hogy az üzemanyagár is közrejátszott, hiszen az autósok már csak a biztosítás összegével tudják tovább csökkenteni kiadásaikat. Hatalmas az árverseny, hiszen a korábbi évtizedekhez képest már lényegesen nagy előnyre tehet szert, akinek van internete. Ugyanis könnyebben áttekintheti minden biztosító ajánlatát, néhány gombnyomással pedig át is kötheti szerződését anélkül, hogy kimozdulna otthonról vagy éppen a munkahelyéről.
Idén is ügyelnünk kell arra a jogszabályra, mely szerint a kárt okozó autósok perelhetők abban az esetben, ha biztosítójuk nem teljesíti szerződéses kötelezettségeit. Így tehát nem biztos, hogy a legjobban a legolcsóbb, neve nincs biztosítóval járunk, érdemes egy már jól bevált, nevesebb cégnél újrakötni kötelezőnket. A tapasztalatok szerint az idén a nagyobb cégek is alacsony árakkal dolgoznak.
Az idei kampányban nagyobb szerep juthat a pluszszolgáltatásoknak. Ilyen például a gyorshajtási casco, mely évente egy alkalommal, harmincezer forintig megtéríti a gyorshajtást. Ez a biztosítási összegben éves szinten 3400-5100 forintos többletköltséget jelenthet, így nagyon is megéri ezt választani.