Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Megszűnnek a peronkapuk
Öt éven át működött, most mégis lecserélik. A MÁV-START Zrt. közleményéből ugyanis kiderül, hogy a budapesti főpályaudvarokon eddig sikerrel működő peronkapukat megszüntetik, ezzel szemben viszont nő majd a jegyvizsgálók száma a vonatokon.

A sikerrel működő rendszer a vasúttársaság szerint nem volt elég hatékony, így az új intézkedésektől évi háromszázmillió forintnyi pluszbevétellel számolnak. A társaság szerint az ekkora összeg is csak töredéke annak, amennyi kárt okoznak éves szinten a bliccelők.

Öt évvel ezelőtt a társaság bevezette a peronkapus rendszert, melyet a Keleti, Nyugati és Déli pályaudvaron létesítettek több-kevesebb sikerrel. A problémát az okozta, hogy például csúcsidőben akkora volt az utastömeg egyidejű áramlása, hogy nagyon nehézkessé vált az ellenőrzés. Ez érthető is, hiszen az ellenőrök nem ellenőrizhetik le egyenként a jegyek és bérletek érvényességét, ugyanis akkor feltartanák a tömeget, s így a vonat időben történő elérése sokak számára meghiúsulna.

Tovább csökkent a hatékonyság, amikor bevezették a Budapest Bérleteket, hiszen azok sokfélesége, valamint az ellenőrök intézkedési jogosultságának hiánya tovább rontotta a helyzetet. Ezen problémák okán a MÁV-START Zrt. nem kíván újabb közbeszerzési pályázatot kiírni a ma lejáró peronkapus beléptetésekre, ugyanis mostantól a rendelkezésre álló anyagi források lényegesen gazdaságosabb felhasználásában bíznak. Ettől függetlenül a cég továbbra is tervezi az ellenőrzések szúrópróbaszerű folytatását.

Az így felszabaduló 150 millió forintos összeget a cég inkább a gyakoribb vonatfedélzeti ellenőrzésekre fordítja, vagyis több mint ötven fővel növeli a Budapest elővárosában közlekedő vonatokon szolgálatot teljesítő jegyvizsgálók létszámát.

Szarvas Ferenc, a Nemzeti Közlekedési Napokon tartott beszédében elmondta, hogy a jövőben a hatékonyság fokozása érdekében nem csak a jegyvizsgálók számának bővítése a cél, hanem mindenképpen növelni akarják a jelenlegi harminchét százalékos villamosítottsági arányt, valamint el akarják törölni a sebességkorlátozásokat.