Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A vasúté az előny
Nagyon magas a szmog koncentrációja. Több városban is riadót rendeltek el és leállíttatták azon közlekedési eszközöket, melyek a legszennyezőbbek lehetnek a városok levegőjére nézve. A kormány ebből is kiindulva úgy döntött, hogy a jövőben a kötöttpályás közlekedést támogatja leginkább.

A vasúti közlekedés kevésbé környezetszennyező, mint a közúti közlekedés, hiszen a vasúti szakaszok túlnyomó részén inkább villamos meghajtású járművek közlekednek, melyek kibocsátása gyakorlatilag nulla.

Völner Pál, infrastruktúráért felelős államtitkár csütörtökön, a Szegeden tartott kétnapos, a közösségi közlekedéssel foglalkozó konferencia megnyitója előtt azt nyilatkozta, hogy a jövőben a kötött pályás közlekedés prioritást élvez majd a közösségi közlekedésfejlesztésben. A közúti közlekedésben viszont a gyorsforgalmi utak kerülnek első helyre és csak utánuk következik az autópálya építés.

Az államtitkár továbbá azt is elmondta, hogy a közösségi közlekedésben részt vevő buszos, illetve vasúti közlekedést is egyetlen cégcsoportba fogják majd össze, mégpedig egy Közösségi Közlekedési Holding keretén belül. Erre azért van szükség, hogy jobban átláthatóbbá váljon a rendszer, a párhuzamosságok pedig könnyedebben megszüntethetők legyenek. Továbbá a tervek között szerepel egy egységes tarifa- és jegyrendszer kialakítása, melynek segítségével az utas egyszerűen el tudja majd dönteni, melyik eszközt szükséges választania.

A MÁV kapcsán az államtitkár annyit mondott, hogy a legfontosabb lépés a jelenlegi, elavult géppark cseréje és felújítása. Mivel hazai pénzekből ez nem menne, így európai uniós támogatásokat is fel kívánnak használni az ügy érdekében. Az újabb IC kocsik vásárlása mellett természetesen azon is el lehet gondolkodni, hogy a régebbieket miként lehetne gazdaságosabban felújítani...