A vasúti közlekedés kevésbé környezetszennyező, mint a közúti közlekedés, hiszen a vasúti szakaszok túlnyomó részén inkább villamos meghajtású járművek közlekednek, melyek kibocsátása gyakorlatilag nulla.
Völner Pál, infrastruktúráért felelős államtitkár csütörtökön, a Szegeden tartott kétnapos, a közösségi közlekedéssel foglalkozó konferencia megnyitója előtt azt nyilatkozta, hogy a jövőben a kötött pályás közlekedés prioritást élvez majd a közösségi közlekedésfejlesztésben. A közúti közlekedésben viszont a gyorsforgalmi utak kerülnek első helyre és csak utánuk következik az autópálya építés.
Az államtitkár továbbá azt is elmondta, hogy a közösségi közlekedésben részt vevő buszos, illetve vasúti közlekedést is egyetlen cégcsoportba fogják majd össze, mégpedig egy Közösségi Közlekedési Holding keretén belül. Erre azért van szükség, hogy jobban átláthatóbbá váljon a rendszer, a párhuzamosságok pedig könnyedebben megszüntethetők legyenek. Továbbá a tervek között szerepel egy egységes tarifa- és jegyrendszer kialakítása, melynek segítségével az utas egyszerűen el tudja majd dönteni, melyik eszközt szükséges választania.
A MÁV kapcsán az államtitkár annyit mondott, hogy a legfontosabb lépés a jelenlegi, elavult géppark cseréje és felújítása. Mivel hazai pénzekből ez nem menne, így európai uniós támogatásokat is fel kívánnak használni az ügy érdekében. Az újabb IC kocsik vásárlása mellett természetesen azon is el lehet gondolkodni, hogy a régebbieket miként lehetne gazdaságosabban felújítani...