Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Esflow, avagy „tiszta” öröm az élet
Fehér, kétüléses. Könnyű, sportos, különleges. Méreteit tekintve a Smart Roadsterre hajaz, bár talán egy kicsit nagyobb nála. Egy biztos, a Nissan már régen alkotott ilyen étvágygerjesztő sportautót. Ráadásul nulla emisszióval...


A Nissan bemutatta az Esflow-t, vagyis zéró emissziós roadsterjét, amelynél szemet gyönyörködtetőbb tanulmányautót már régen láttunk tőle. A sportos kétüléses tiszta elektromos hajtással rendelkezik, ráadásul megfelelő hatótávolságot is rendeltek hozzá.

Nagyon szeretnénk, ha ez a koncepció mihamarább az utcára kerülne, ám erre vajmi kevés esélyt látunk. Egyelőre csak nézni lehet és elhinni mindazt, amit a gyártó az ismertetőben leírt. Azonban alaposabb szemügyre vételezés után már egyre inkább körvonalazódnak azok a megoldások, melyek elhitetik velünk, hogy ez valóban működhet.

A lámpák LED csíkokból állnak, ráadásul hátul kék és piros színben pompáznak, akárcsak a francia zászló. A kerekek előtt légbeömlők találhatók, melyek valószínűleg hűtőlevegőt szállítanak az akkumulátorokhoz. A tervezők a karbon betéteket sem hagyták le a kocsiról, sőt még a teljesen egyszerű kinézetű kerekek is tökéletesen passzolnak a karosszériához. Az Esflow talán egyik legszembetűnőbb eleme a bukósisak plexihez hasonlító, a járművet szinte körbe ölelő szélvédő. A tervezők azért tudtak ilyet beépíteni, mert a bukókeret az ülések mögötti vázba van beépítve, így éppen csak akkora „A" oszlopra volt szükség, amely a szélvédőt megtartja. A belső térből így nagyon jó a kilátás, sőt a lábtér és a kormány állíthatósága is kiváló, köszönhetően a hátra tolt bőrüléseknek.

A kocsi váza alumíniumból készült, melyben az akkumulátorok tengelyvonalban vannak elhelyezve. Ezzel a kocsi súlypontja mélyre került, így stabilitása kiváló. Ezt annak ellenére mondhatjuk, hogy a meghajtásáról két darab, a hátsó kerekekbe épített villanymotor gondoskodik, mely aktív nyomatékelosztást tesz lehetővé, amivel megnő a kanyarstabilitás.

A gyártó szerint a Leaf-ből átemelt akkumulátorokkal a jármű képes akár 240 kilométert megtenni egyetlen töltéssel, ami akár egy vidéki utazáshoz is elegendő lehet. Mivel könnyű a kasztni, sikerült ellensúlyozniuk az akkumulátorok nagy tömegét, így a gyorsulás százas tempóra kevesebb, mint öt másodpercet vesz igénybe.