Az október végén kereskedelmi forgalomba került autó már három díjat is megkapott, ugyanis a „2012 kis haszongépjárműve" cím mellett Írországban és Dániában is díjakat nyert. Legfőbb szempont a praktikusság, a helykihasználás és a zéró emisszió volt.
A Kangoo Z.E. olyan járműveket előzött meg, mint az Iveco Daily, a VW Caddy, valamint a Fiat Ducato. Az idei évben ugyanis tizennegyedszer rendezték meg azt a Trailer Show-t, amelyen az elektromos Renaultnak járó díjat Jean-Marie Hurtiger vehette át, aki jelenleg a gyártó kis haszongépjármű részlegének igazgatója. A zsűri elnöke, Peter Wieman kiemelte, hogy a Renaultnak sikerült az átlagember számára is elérhetővé tennie az elektromos közlekedést, mely jelentősen hozzájárul a fenntartható élethez és a tisztább környezethez.
A francia cég nemrégiben bővítette palettáját a Kangoo Z.E.-vel, amely az első olyan elektromos haszonjármű, melyet az utolsó csavarig a gyárban tervetek és raktak össze. A személy és áruszállításra egyaránt alkalmas jármű 3-4,6 köbméteres raktérmérettel kapható, valamint maga a karosszéria is három változatban rendelhető. Mivel az akkumulátorok a padlólemez alatt kaptak helyet, így gyakorlatilag a raktér mérete megegyezik a benzinüzemű változatéval.
A kocsi alapára európai viszonylatban húszezer euró körül mozog, míg Franciaországban az ötezer eurós támogatásnak köszönhetően már csak tizenötezer euróba kerül. Az akkumulátorok hetvenkét euróért bérelhetők havonta, mely harminchat hónapon át és tízezer kilométerig áll rendelkezésre.
A jármű ráadásként a jogszabályoknak megfelelően átalakítható, így mentőautó, betegszállító, hűtőkocsi, vagy akár Pick-up is készülhet belőle.