A tárgyalások eredménye az a hosszú távú megállapodás, melyet Szarvas Ferenc, a MÁV elnök-vezérigazgatója és Christian Kern, az osztrák vasúttársaság vezetője írt alá. A szerződés az elkövetkezendő évekre kijelöli a vállalatcsoportok közti együttműködési területeket.
Ilyen fontos megállapodás, mely két szomszédos állam vasúttársaságai között jött létre, példaértékű egész Európa számára. A december 2.-án aláírt szerződés nagyban javítja mindkét társaság szolgáltatási színvonalát, valamint működési hatékonyságát. A közös fellépés mindemellett piaci előnyt is jelenthet, hiszen erősítheti a két társaság pozícióját az egye kiéleződőbb piaci küzdelemben. A meghatározott célok elérését pedig nagyban segítik mindkét ország kormányának a vasúti árufuvarozás közlekedéspolitikai feltételeinek irányába tett erőfeszítései.
A dokumentum, mely a „Stratégiai Együttműködési Megállapodás az ÖBB-Holding AG és a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. között a vasúti közlekedés és vasúti fejlesztések területén történő együttműködésről" címet viseli, a vasúttársaságok együttműködését vetíti előre a vontatási, gépészeti és személyszállítási területeken.
A két vállalatcsoport az együttműködés irányítására és értékelésére , valamint a szakterületek irányítására és a további együttműködési lehetőségek felkutatására munkacsoportokat hoz létre. A szerződés segítségével az ÖBB egyéb előnyökhöz is jut, hiszen segítségével megerősítheti pozícióját a délkelet-európai régióban, továbbá egyéb terjeszkedéshez is juthat általa. Természetesen mindehhez szükség van a magyar vasúti infrastruktúrára is, hiszen előnyös, központi fekvése elengedhetetlen a továbblépéshez. A Rail Cargo Austria és leányvállalata, a Rail Cargo Hungária már rendelkezik a térségben piaci pozíciókkal, ám az együttműködéssel az osztrák fél tovább erősítheti helyzetét.