A németországi autógyártók bejelentették, hogy év végi tervezett leállásuk lényegesen kisebb lesz, mint azt korábban nyilatkozták. A prémium kategóriás járművek kereslete ugyanis megugrott az utóbbi néhány hónapban, így nem szeretnének lemaradni a piacon.
Az egyik neves, német újság cikke szerint a Mercedes gyárában mindösszesen egyetlen hétig tart majd a szünet. A gyártó szóvivője azt nyilatkozta, hogy csupán a sindelfingeni üzemben lesz kéthetes a leállás, ám az is csak az "S" osztály gyártási előkészületei miatt.
A BMW összeszerelő üzemei maximális kapacitással dolgoznak, így a gyártó termelési igazgatója közölte, hogy az oxfordi, müncheni, spartanburgi és regensburgi üzemekben az év végén szintén csak egyetlen hétre állnak le a gyártósorok.
Az Audi egyelőre nagy reményeket fűz a jövőre vonatkozóan, hiszen a gyártósorok kapacitása teljes egészében le van kötve. A gyártó értékesítői szerint az eladások soha nem látott rekord magasságokba kúsznak, ugyanis idén már elérhetik az 1,3 millió eladott darabszámot.
A Volkswagen konszern másik zászlóshajója, a Porsche sem ül a babérjain, náluk is csak egyetlen hét szünet lesz az idei év végén a stuttgarti gyárban, mégpedig a 911-es példányokat gyártó gépsorokon. Azokon a gépsorokon, melyek Lipcsében üzemelnek és a Panamérát és a Cayennt készítik, két hetes lesz ugyan a leállás, ám az egyre növekvő kínai kereslet miatt jövő januártól két műszak helyett már háromban fognak dolgozni a munkatársak.
Az Opel bochumi gyárában is lerövidül a pihenés, ugyanis olyan nagy a kereslet a Zafira Tourer iránt, hogy muszáj kielégíteniük a leendő vásárlók igényeit.
A fentiekből jól látható, hogy a prémiummárkák ma is kelendőek, legfőképpen a kínai kereslet nyomja meg a gyártást. A hazai eladások ugyan nőttek az utóbbi hónapokban, ám ez még mindig messze elmarad az elvárt ütemtől.