Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Pályamatrica módosítás - jó vagy rossz?
A legújabb tervek szerint január elseje után az euró-forint árfolyam változásához igazodnak majd az autópálya e-matricák, vagyis díjazásuk átlagosan hét és fél százalékkal fog növekedni. A négynapos matricák teljes mértékben megszűnnek a jövő évtől.

Az autópálya matricák rendszere jövő év január 1.-től megváltozik. Megszűnik a már jól bevált négynapos matrica a D1 kategóriában, így a legrövidebb időszakra szóló engedély a tíznapos lesz. Ez két hétvégét is magában foglal majd.

A teljesen új konstrukció a környező országok díjazásához igazodik majd, így lényegében Ausztria rendszerét köszönthetjük hazánkban is. Mivel a Közlekedés Operatív programból 160 milliárd forintot csoportosítanak át energetikai fejlesztésekre, így a pályadíjak az úthálózatok üzemeltetését, karbantartását szolgáló feladatokat finanszírozzák a jövőben.
Az európai uniós szabályozás a matricák árát a közösségi valutában határozza meg, így jövőre már az árfolyamváltozásokhoz igazodnak majd a még forintban megszabott árak. Mivel a teherautó sofőrök által kedvelt egynapos matrica megmarad, így az irányelvek tűréshatárát figyelembe véve ezen jogosultság díjtétele akár tizenkét százalékkal is emelkedhet.

Azon országokban, ahol még a matricás rendszer működik, javarészt a legrövidebb érvényesség egy hetes periódust ír elő, így Szlovéniában és Szlovákiában is. Ausztriában ez a legkisebb időtartamra szolgáló jogosultság már tíz nap. A hazánkon átutazni vágyók így a legkedvezőbb feltételekkel vehetik igénybe Magyarország gyorsforgalmi úthálózatát, pontosan úgy, mint a magyar autósok a környező országokét.

A motorkerékpárral közlekedők félárú jogosultsága jövő évtől áttevődik a heti matricára. A jogszabályi változásoknak köszönhetően az állami szektor díjmentesített járműveinek köre is beszűkül. Szigorúbb díjellenőrzések várhatók, vagyis a rendőrség is jogosult lesz ellenőrizni az érvényességet. Lehetőség nyílik azonban az elővásárolt e-matricák visszaadására is, valamint a díjköteles útszakaszokat jóhiszeműen sorozatos díjfizetés nélkül használó gépjárművezetők mentesülhetnek a többszörös büntetések egy része alól. Az évente egy alkalommal benyújtható kérelem alapján a kettőnél több pótdíjfizetési kötelezettség két esetre mérsékelhető.