Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Scania Active Prediction
A piacon elsőként jelenik meg az a sebességtartó automatika, amelyet a Scania fejlesztett ki, és amely GPS alapú rendszerével képes előre jelezni az út domborzati viszonyait, miközben jelzi a jármű helyzetét és még üzemanyagot is spórol.

A Scania által kifejlesztett „tempomat" annyiban hasonlít csak a hagyományos berendezésekre, hogy képes növelni, tartani, illetve csökkenteni a jármű sebességét. Segítségével akár három százalékos üzemanyag megtakarítás is elérhető.

A rendszer már előre tudja, hogy éppen milyen domborzati viszony következik. A GPS segítségével úgy korrigálja a jármű sebességét, hogy az mindig megfeleljen a következő útviszonynak. Lejtő előtt csökkenti, emelkedő előtt pedig optimálisan növeli a tehergépkocsi sebességét, ezzel érve el a legoptimálisabb üzemanyag fogyasztást. A térképek adatait a GPS-szel is együttműködő Scania Communicator adja, mely a jármű központi vezérlőegységébe is képes beavatkozni a legoptimálisabb hatás elérése érdekében.

Mivel a tehergépjármű vezetők hatalmas nyomásnak vannak kitéve annak érdekében, hogy a szállítmány a megfelelő időben a rendeltetési helyére érjen és persze a jármű se fogyasszon többet. A Scania sebességtartó rendszere éppen ebben nyújt nagy segítséget a járművezetők számára, így azok időben és túlfogyasztás nélkül érhetik el célállomásukat.

A rendszer tehát kifejezetten a fogyasztáscsökkentést tartja szem előtt, ami akkor a legszembetűnőbb, amikor a jármű csökkenti a sebességét a lejtmenet előtt. Autópályán éppen úgy működik, mint a hagyományos sebességtartó automatika, csak nem terhelésre, hanem már a domborzati előrejelzésre kezdi el növelni vagy csökkenteni a jármű sebességét.

Persze mindez időveszteséggel jár, azonban ez naponta mindösszesen néhány percet jelent, üzemanyagban viszont legalább három százalékot. A kevésbé tapasztalt sofőröknek tehát ez igazi megkönnyebbülést jelent, főként kedvezőtlen időjárási viszonyok mellett.