A Metropolis típusú kocsik kétszázmillió euróba kerülnek és ugyanabba a szerelvénycsaládba tartoznak, mint a BKV által rendelt metró kocsik. Műszaki tartalmuk is megegyezik, ám méretük ötven százalékkal nagyobb.
A szerelvények az Alstom Valenciennes-i gyárában készülnek, az összeszerelés pedig a cég Katowice-i gyárában történik majd. A szerelvények műszaki tartalmukat tekintve teljesen megegyeznek a Budapestre rendelt szerelvényekével, ám méretük lényegesen nagyobb, mint „átlagos" testvéreiké. Kapacitásuk ötven százalékkal meghaladja a holland fővárosban futó szerelvényekét.
A járművek hat kocsiból állnak, 116 méter hosszúak, 2,3 méter belmagasságúak és az átlagnál nagyobb és szélesebb ajtókkal és ülésekkel készülnek.
A szerelvényeket ugyan már 2010 februárjában megrendelték az Altomtól, ám egyelőre még csak a prototípus készült el, mely a tesztpályán köröz. A kész metró kocsik jövő ősszel állhatnak csatasorba Amsterdam vonalain.
A továbbfejlesztett utastérnek köszönhetően az új szerelvények belső terébe több természetes fény jut, ezen felül pedig modern, LED-es világítással és utastájékoztató rendszerrel vannak felszerelve.
Amsterdam jelenlegi metróhálózata négy vonalból áll, az összesen negyvenkét kilométer hosszú rendszerben ötvenkét megálló található. Jelenleg is építés alatt van továbbá egy észak-dél irányú metróvonal megépítése, melynek szerelvényeire szintén az Alstommal kötött szállítási szerződést a város metróüzemeltetője.