Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A metrók óriása
Az amsterdami közlekedési vállalat huszonhárom darab metrószerelvényt rendelt az Alstomtól, éppen olyat, mint a budapesti 2-es Metró szerelvényei. A járművek azonban méretükben nagyban különböznek a magyar szerelvényektől.

A Metropolis típusú kocsik kétszázmillió euróba kerülnek és ugyanabba a szerelvénycsaládba tartoznak, mint a BKV által rendelt metró kocsik. Műszaki tartalmuk is megegyezik, ám méretük ötven százalékkal nagyobb.

A szerelvények az Alstom Valenciennes-i gyárában készülnek, az összeszerelés pedig a cég Katowice-i gyárában történik majd. A szerelvények műszaki tartalmukat tekintve teljesen megegyeznek a Budapestre rendelt szerelvényekével, ám méretük lényegesen nagyobb, mint „átlagos" testvéreiké. Kapacitásuk ötven százalékkal meghaladja a holland fővárosban futó szerelvényekét.
A járművek hat kocsiból állnak, 116 méter hosszúak, 2,3 méter belmagasságúak és az átlagnál nagyobb és szélesebb ajtókkal és ülésekkel készülnek.

A szerelvényeket ugyan már 2010 februárjában megrendelték az Altomtól, ám egyelőre még csak a prototípus készült el, mely a tesztpályán köröz. A kész metró kocsik jövő ősszel állhatnak csatasorba Amsterdam vonalain.
A továbbfejlesztett utastérnek köszönhetően az új szerelvények belső terébe több természetes fény jut, ezen felül pedig modern, LED-es világítással és utastájékoztató rendszerrel vannak felszerelve.

Amsterdam jelenlegi metróhálózata négy vonalból áll, az összesen negyvenkét kilométer hosszú rendszerben ötvenkét megálló található. Jelenleg is építés alatt van továbbá egy észak-dél irányú metróvonal megépítése, melynek szerelvényeire szintén az Alstommal kötött szállítási szerződést a város metróüzemeltetője.