Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Amikor már a sok is túlzás
Hol vannak már azok az idők, amikor a különlegesen erős benzinmotorokkal lehetett lenyűgözni a közönséget. A ma már a dízeleké, ezt senki sem vitatja. A BMW aztán végképp nem...


Korábban beszámoltunk egy új dízel erőforrásról, amely három turbófeltöltőt is kapott, ám mindezidáig csak kósza hírek szállingóztak róla. A német gyártó azonban közzé tett egy filmet, amely ugyan sejtelmes, ám sokat elárul jövőbeni terveikről.

A videón egy X6-os modell látható, mely igazából nem tudni, melyik útra termett, hiszen alkalmas kisebb terepezésekre is, ám aszfalton is megállja a helyét. Bár több elem le van takarva a felvételen, azt azért mégis sejteni lehet, hogy a következő X6-osról van szó. A pletykák szerint ezúttal a BMW által valaha is fejlesztett legerősebb dízelmotor kerül majd bele, mégpedig egy háromliteres, soros, hathengeres erőforrás.

A dízel aggregátot három turbófeltöltő táplálja majd meg levegővel, így egyikük kiküszöbölheti a turbólyukat, a másik két feltöltő pedig három-három hengert töltöget majd. Teljesítménye egészen pontosan 381 lóerő lesz, nyomatéka pedig meghaladja a hétszáz Newtonmétert! Ez már talán egy kicsit túlzás is, utcára meg aztán végképp. A hatalmas nyomaték miatt egyébként csak összkerékhajtással és automata sebességváltóval kerül majd piacra.

A jármű fejlesztéséért az M GmbH a felelős, hiszen a hatalmas erő mellé sportos kinézet és irányítás dukál. A jármű valószínűleg az X6 xDrive30d nevet fogja viselni, ám motorja a későbbiekben az új Ötös és Hetes szériában is helyet kap majd.