Az EU 2050-re hatvan százalékkal szeretné csökkenteni a közlekedési szektor által okozott környezetszennyezést, vagyis kibocsátást.Ez már a jelenlegi tendenciával is tarthatatlan, ezért szükség van egy olyan alternatív módszere, mely sokaknak megfelel, és drasztikusan megváltoztathatja jövőnket.
A Magyar Kerékpárosklub készített egy tanulmányt, mely összehasonlítja a kerékpározást más közlekedési formákkal, majd számszerűsíti mind az energia befektetési, mind a kibocsátási értékeket. A felmérések alapján kiderült, hogy a kerékpározás kibocsátása még tizede sincsen a személygépkocsikénak, még akkor sem, ha belevesszük a gyártáshoz és karbantartáshoz szükséges energiaigényt.
A kutatás azt is bizonyítja, hogy ha ez emberek (mindannyian) napi 2,6 kilométert kerékpárral tennének meg autó helyett, éppen úgy, mint a dánok tíz évvel ezelőtt, akkor a közlekedési szektor vállalásainak negyedét már is kipipálhatná az Európai Unió. Ha tehát napi öt kilométert tekerne minden ember, akkor már a felével csökkenthető lenne a kibocsátás. A kerékpározás ráadásul egészséges is és még különösebb ráfordítást sem igényel. A felmérés szerzője szerint sokkal könnyebb embereket rávenni arra, hogy kerékpározzanak, mint átváltani elektromos autókra.