Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Biciklizzünk többet, avagy így tisztul Európa
Az üvegházhatású gázok csökkentésében hatalmas szerephez juthat a kerékpár. Az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) legfrissebb tanulmánya szerint csupán a technológiai újításokkal és a hatásfoknöveléssel nem fogjuk tudni elérni az uniós célkitűzéseket.


Azok az európai uniós tervek, melyek az üvegházhatású gázok kibocsátására vonatkoznak, mind kútba eshetnek, hiszen a jelenlegi tapasztalatok szerint az eredmények messze elmaradnak az eddigi vállalásoktól.

Az EU 2050-re hatvan százalékkal szeretné csökkenteni a közlekedési szektor által okozott környezetszennyezést, vagyis kibocsátást.Ez már a jelenlegi tendenciával is tarthatatlan, ezért szükség van egy olyan alternatív módszere, mely sokaknak megfelel, és drasztikusan megváltoztathatja jövőnket.

A Magyar Kerékpárosklub készített egy tanulmányt, mely összehasonlítja a kerékpározást más közlekedési formákkal, majd számszerűsíti mind az energia befektetési, mind a kibocsátási értékeket. A felmérések alapján kiderült, hogy a kerékpározás kibocsátása még tizede sincsen a személygépkocsikénak, még akkor sem, ha belevesszük a gyártáshoz és karbantartáshoz szükséges energiaigényt.

A kutatás azt is bizonyítja, hogy ha ez emberek (mindannyian) napi 2,6 kilométert kerékpárral tennének meg autó helyett, éppen úgy, mint a dánok tíz évvel ezelőtt, akkor a közlekedési szektor vállalásainak negyedét már is kipipálhatná az Európai Unió. Ha tehát napi öt kilométert tekerne minden ember, akkor már a felével csökkenthető lenne a kibocsátás. A kerékpározás ráadásul egészséges is és még különösebb ráfordítást sem igényel. A felmérés szerzője szerint sokkal könnyebb embereket rávenni arra, hogy kerékpározzanak, mint átváltani elektromos autókra.