A modell késésének oka az a törésteszt volt, melyen kigyulladt a márka másik elektromos zászlóshajója, a Chevrolet Volt, amely műszakilag szinte teljesen megegyezik az Amperával. Az amerikai GM, vagyis a General Motors európai leányvállalatának vezetője nemrégiben azt nyilatkozta, hogy az Ampera lehet a legjobb reklám az Opel számára, hiszen az elektromos hajtás teljesen új, jövőbe mutató jelleget kölcsönöz a márkának.
Egyelőre az amerikai közlekedési hatóság vette irányítása alá az ügyet, most azt vizsgálják, hogy mitől gyulladt ki a jármű a törésteszt közben. Az Opel tehát nem tehet mást, mint kivár és reménykedik abban, hogy ez az egy hiba nem kelti rossz hírét a járműnek.
De miért is keltené? Az Ampera eddig nem okozott csalódást a teszteken, sőt, kiválóan teljesített. Elektromos üzemben nyolcvan kilométer megtételére képes, ám ezután bekapcsol a négyütemű motor, mely a hajtásba nem szól bele, csak egy generátort forgat. A generátor tölti az akkumulátorokat, így a jármű egyetlen feltöltéssel akár ötszáz kilométert is képes megtenni.
A premiert nem lehet már tovább halogatni, hiszen a gyártó amúgy is már tízedik éve veszteséges, az idén várhatóan hatszázmillió eurós mínusszal fog zárni.