Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nem halogathatják tovább a premiert
A német autógyártó cég, az Opel szerint az új elektromos modell, az Ampera vezethet el oda, ahol a cég már régen nem járt, mégpedig a megerősödés útjára. Azonban egyelőre ez csak illúzió marad, hiszen a modell műszaki problémák miatt késik.


Az Opel Ampera bemutatóját a gyártó az év végére tervezte. Már sok európai országban elindult a kampány, ráadásul több, mint 6500 előrendelés is érkezett. Az értékesítés azonban egyelőre várat magára.

A modell késésének oka az a törésteszt volt, melyen kigyulladt a márka másik elektromos zászlóshajója, a Chevrolet Volt, amely műszakilag szinte teljesen megegyezik az Amperával. Az amerikai GM, vagyis a General Motors európai leányvállalatának vezetője nemrégiben azt nyilatkozta, hogy az Ampera lehet a legjobb reklám az Opel számára, hiszen az elektromos hajtás teljesen új, jövőbe mutató jelleget kölcsönöz a márkának.

Egyelőre az amerikai közlekedési hatóság vette irányítása alá az ügyet, most azt vizsgálják, hogy mitől gyulladt ki a jármű a törésteszt közben. Az Opel tehát nem tehet mást, mint kivár és reménykedik abban, hogy ez az egy hiba nem kelti rossz hírét a járműnek.

De miért is keltené? Az Ampera eddig nem okozott csalódást a teszteken, sőt, kiválóan teljesített. Elektromos üzemben nyolcvan kilométer megtételére képes, ám ezután bekapcsol a négyütemű motor, mely a hajtásba nem szól bele, csak egy generátort forgat. A generátor tölti az akkumulátorokat, így a jármű egyetlen feltöltéssel akár ötszáz kilométert is képes megtenni.

A premiert nem lehet már tovább halogatni, hiszen a gyártó amúgy is már tízedik éve veszteséges, az idén várhatóan hatszázmillió eurós mínusszal fog zárni.