Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Energetika
Energetika
Védővám Amerikával szemben
Amerika felülvizsgálta a kínai napelem importot, majd előnytelen helyzetbe kényszerítette azt. Most a kínaiak válaszoltak a lépésre, ugyanis büntetővámot szabtak ki az Amerikából származó gépjárművekre.


Kína szerdán bejelentette, hogy dömping- és büntetővámot szab ki az USA-ból importált járművekre. A döntés a General Motors, a BMW, illetve a Chrysler modelljeit is érinti.

A védővámok egyelőre a nagyobb hengerűrtartalmú, 2500 köbcentiméter feletti motorral rendelkező járműveket érinti. Ebbe a kategóriába rengeteg jármű beleesik, hiszen az amerikai erőgépek még mindig minimum nyolchengeresek. Ám ebbe a BMW x3 is beletartozik, illetve a Chrysler Jeep sorozata.

A döntés azért született meg, mert az amerikai cégek dömpingáron értékesítik járműveiket, ezzel hatalmas károkat okozva a kínai autóiparnak -tudatta a kínai kereskedelmi minisztérium. A védővám mértéke típusonként változó lesz, ugyanis a GM modelljei az ázsiai ország 12,9 százalékos büntetővámot, illetve 8,9 százalékos dömpingellenes vámot szabott ki. A BMW-ket csak két százalékos védővám terheli. A Chrysler modelljeire 8,8 százalékos dömpingellenes védővám vonatkozik, ám az állami támogatás miatt kiszabott büntetővám mértéke 6,2 százalék.
Az egyéb gyártók termékeire Kína 21,5 százalékos dömpingvámot vet ki.

Amerika állami pénzekkel támogatta a Chrysler és a GM üzemeit, így mentve meg őket a csődbe jutástól. A BMW is részesült támogatásban, sőt, az amerikai energiaügyi minisztérium a GM-et és a Ford-ot hitelekkel is támogatta.

Jelenleg Kína és az USA verseng a világ legnagyobb autópiacának szánt címért. Kína belső autóipara azonban a nem túl minőségi gyártásnak köszönhetően igen gyenge, így a piac hetven százalékát az amerikai, európai, dél-koreai és a japán gyártók adják. Tavaly ugyan nagyon belendült a kínai autópiac, hiszen harminc százalékos növekedés volt tapasztalható, ám az idei év a várakozásokon alul teljesített, mindössze öt százalékos volt a növekedés.