A nyugat-európai rendszerhez hasonlóan nálunk is rögzíteni fogják az óraállásokat. Az szinte egészen biztos, hogy a legtöbb kereskedő órát pörget a jármű eladása előtt. Érdekes módon nálunk csak százezer kilométert futott járművek találhatók, amiken pedig meglátszik az idő múlása, na azok sem mentek többet 180 ezernél.
Az elmúlt időszakban többször is alkalmunk nyílt autóvásárlásban segédkezni, így egyértelműen merjük állítani, siralmas a helyzet hazánkban. Az autókereskedők mosással megpróbálják eltüntetni a nyomokat, pörgetéssel pedig a futásteljesítményt. Sok laikusnál ez be is válik, ám szerencsére egyre több esetben már szakvéleményt kérnek ki a vevők a szervizekben. Az autó vásárlása igazi zsákbamacska tehát, mindenki azt mond, amit akar. Eddig.
Nyugat-Európában komoly retorziót von maga után, ha kiderül, hogy valaki pörgette az órát. Angliában akár börtönbe is kerülhet, vagy komoly pénzbírságra számíthat, aki ilyet tesz. Sajnos itthon erre nem számíthatunk, hiszen a járműről történő adatszolgáltatás 1250 forintba fog kerülni a központi járműnyilvántartóban, ráadásul büntetni továbbra sem fognak. E nélkül pedig aligha fog kifehéredni az autópiac.