Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A Leaf nagy riválisa
Jön a legújabb elektromos jármű, mégpedig a Fordtól. Az új Focus -állítólag- a Nissan Leaf-et letaszíthatja az első helyről, ugyanis tulajdonságaikat és funkciójukat összevetve többet tud nála.


A Ford Focus Electric modell lesz az első olyan ötszemélyes, teljes mértékben elektromos üzemű gépkocsi, amely 2,35 liter/100 km -es üzemanyag fogyasztást tud elérni. Ráadásul speciális gyorstöltési lehetőséggel is el van látva.

A jármű töltése 240 voltos aljzatról történik, ráadásul feleannyi időt vesz igénybe, mint a Leaf esetében. A kocsi fel van vértezve a Ford legújabb, MyFord Touch SYNC kommunikációs technológiával is, melynek révén a vezető az autó hatótávolságát akár meg is tudja változtatni. Emellett a gyártó készített egy okostelefonos alkalmazást MyFord Mobile néven, melynek segítségével az ügyfelek akár meg is felezhetik elektromos energia költségeiket.

Mivel a Ford már húsz éve fejleszt és több száz szabadalmon van túl az elektromos járműkutatás terén, így az új Focus igazán kiforrott személyautónak számíthat.
Az energiaellátásról lítium-ionos akkumulátorok gondoskodnak, melyek aktív hűtő-fűtő körrel vannak ellátva. Ez azt jelenti, hogy nagy melegben a rendszer képes a melegedő akkumulátorokat lehűteni, hidegben pedig üzemi hőfokra hevíteni őket.

A Ford nagyon büszke arra, hogy 130 kilométer megtétele kevesebb, mint ezer forintot emészt fel, ami egy átlagos járműnél akár a négyezer forintot is elérheti. Ez azért is nagy szó, mert az emberek túlnyomó többsége ma már nem a dizájnt és a kényelmet tartja a legfontosabbnak, hanem az alacsony fogyasztást, valamint az alacsony üzemeltetési költségeket, így a Focus komoly piaci részesedést szakíthat le magának.

A gépjárműhez tartozó töltőrendszert a Microsoft fejlesztette ki, melynek segítségével az amerikai ügyfelek olcsóbban tölthetik fel járművüket. Nem kell aggódni, a cég ugyanis Európában is szeretné elterjeszteni a jól működő gyakorlatot.
A jármű akkumulátorcsomagját három-négy óra alatt lehet feltölteni a 240 voltos töltőpontról. Ám, hogy az állomást elérjük, figyelnünk kell a műszerfalon lévő intelligens kijelzőt, mely arról is pontos tájékoztatást ad, hogy a jármű mely fedélzeti rendszere használja az adott pillanatban a legjobban az akkumulátorokat. A rendszer nagy segítséget nyújt a vezetőnek abban, hogy mit kell tennie ahhoz, hogy a következő töltőállomást elérje.