A jármű töltése 240 voltos aljzatról történik, ráadásul feleannyi időt vesz igénybe, mint a Leaf esetében. A kocsi fel van vértezve a Ford legújabb, MyFord Touch SYNC kommunikációs technológiával is, melynek révén a vezető az autó hatótávolságát akár meg is tudja változtatni. Emellett a gyártó készített egy okostelefonos alkalmazást MyFord Mobile néven, melynek segítségével az ügyfelek akár meg is felezhetik elektromos energia költségeiket.
Mivel a Ford már húsz éve fejleszt és több száz szabadalmon van túl az elektromos járműkutatás terén, így az új Focus igazán kiforrott személyautónak számíthat.
Az energiaellátásról lítium-ionos akkumulátorok gondoskodnak, melyek aktív hűtő-fűtő körrel vannak ellátva. Ez azt jelenti, hogy nagy melegben a rendszer képes a melegedő akkumulátorokat lehűteni, hidegben pedig üzemi hőfokra hevíteni őket.
A Ford nagyon büszke arra, hogy 130 kilométer megtétele kevesebb, mint ezer forintot emészt fel, ami egy átlagos járműnél akár a négyezer forintot is elérheti. Ez azért is nagy szó, mert az emberek túlnyomó többsége ma már nem a dizájnt és a kényelmet tartja a legfontosabbnak, hanem az alacsony fogyasztást, valamint az alacsony üzemeltetési költségeket, így a Focus komoly piaci részesedést szakíthat le magának.
A gépjárműhez tartozó töltőrendszert a Microsoft fejlesztette ki, melynek segítségével az amerikai ügyfelek olcsóbban tölthetik fel járművüket. Nem kell aggódni, a cég ugyanis Európában is szeretné elterjeszteni a jól működő gyakorlatot.
A jármű akkumulátorcsomagját három-négy óra alatt lehet feltölteni a 240 voltos töltőpontról. Ám, hogy az állomást elérjük, figyelnünk kell a műszerfalon lévő intelligens kijelzőt, mely arról is pontos tájékoztatást ad, hogy a jármű mely fedélzeti rendszere használja az adott pillanatban a legjobban az akkumulátorokat. A rendszer nagy segítséget nyújt a vezetőnek abban, hogy mit kell tennie ahhoz, hogy a következő töltőállomást elérje.