Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Építészet
Építészet
Csepel fellélegezhet
Egy hete adták át a Csepel-sziget gerincútjának első szakaszát. A beruházás az Új Széchenyi Terv keretében készülhetett el, melynek célja a sziget közlekedésének egyszerűbbé tétele volt.


A kétmilliárd forintból megvalósult projekt az M0-ás autóutat köti össze a Lórévvel. A hivatalos ünnepi átadáson, Szigetszentmiklóson Magyarország infrastruktúráért felelős államtitkára, Völner Pál is részt vett.

A fejlesztésre azért volt szükség, hogy valamilyen módon csökkentsék a torlódásokat, hiszen a Csepel-sziget jelenlegi úthálózatát átlagosan napi tizennégyezer jármű használja, ami komoly fennakadásokat okoz. A legnagyobb problémák pedig a halásztelki, a szigetszentmiklósi, illetve a csepeli-híd lehajtójánál alakulnak ki napi rendszerességgel. Ezek természetesen az autóút forgalmát is nagymértékben lelassíthatják. Az új útszakasz azonban jelentősen redukálja a torlódásokat, segítségével a Budapest, illetve a sziget belseje felé irányuló közlekedés jelentősen javul.

Szigethalom, Halásztelek, valamint Szigetszentmiklós közlekedése sokat javult, hiszen nagymértékben lecsökkent az átmenő forgalom a területen. A települések közlekedésbiztonsága ezáltal szintén megnövekedett, a környező település környezeti leterheltségük pedig mérséklődött. A jelenlegi gerincút 2x1 sávos, ám kialakításánál fogva bármikor 2x2 sávosra bővíthető. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy már megkezdődött a Halásztelek felé vezető, két kilométeres, új szakasz megépítése is, amely az idei év végére el is készülhet.

A régi M0-ás autóutat szintén tovább fejlesztik a jövőben, hiszen túlterheltségi mutatói egyre magasabbak. A kormány által elfogadott hosszú távú gyorsforgalmi és főútfejlesztési program 2027-ig tartó szakaszában kiemelt helyen szerepel a körgyűrű bezárása, illetve jelenlegi kapacitásának bővítése is.