A fejlesztésre azért volt szükség, hogy valamilyen módon csökkentsék a torlódásokat, hiszen a Csepel-sziget jelenlegi úthálózatát átlagosan napi tizennégyezer jármű használja, ami komoly fennakadásokat okoz. A legnagyobb problémák pedig a halásztelki, a szigetszentmiklósi, illetve a csepeli-híd lehajtójánál alakulnak ki napi rendszerességgel. Ezek természetesen az autóút forgalmát is nagymértékben lelassíthatják. Az új útszakasz azonban jelentősen redukálja a torlódásokat, segítségével a Budapest, illetve a sziget belseje felé irányuló közlekedés jelentősen javul.
Szigethalom, Halásztelek, valamint Szigetszentmiklós közlekedése sokat javult, hiszen nagymértékben lecsökkent az átmenő forgalom a területen. A települések közlekedésbiztonsága ezáltal szintén megnövekedett, a környező település környezeti leterheltségük pedig mérséklődött. A jelenlegi gerincút 2x1 sávos, ám kialakításánál fogva bármikor 2x2 sávosra bővíthető. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy már megkezdődött a Halásztelek felé vezető, két kilométeres, új szakasz megépítése is, amely az idei év végére el is készülhet.
A régi M0-ás autóutat szintén tovább fejlesztik a jövőben, hiszen túlterheltségi mutatói egyre magasabbak. A kormány által elfogadott hosszú távú gyorsforgalmi és főútfejlesztési program 2027-ig tartó szakaszában kiemelt helyen szerepel a körgyűrű bezárása, illetve jelenlegi kapacitásának bővítése is.