Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
A dízel nem feltétlenül rossz
Január 25-én ismét emelték az üzemanyagárakat, ami még kevésbé kedvez az amúgy sem túl rózsás autópiaci helyzetnek. Bár tavaly két százalékkal nőttek az eladások, még nagyon messze vagyunk a megszokottól.


Az újautó értékesítési számok stagnálnak, bár a modellfrissítések miatt kisebb változások azért kimutathatók. Az év végén bejelentett törvényi módosítások azonban sok tekintetben visszafoghatják az eladásokat.

Tavaly három százalékkal csökkent az üzemanyag fogyasztás, ami nem kevés, az idei esztendőre pedig további csökkenés várható, hiszen az üzemanyagárak meg sem fognak állni a fél-ezres határig. Márpedig a csökkenő járműhasználat a piacnak sem tesz túl jót, a járműiparban tevékenykedők pedig további ügyfélhiánnyal számolhatnak.

A felmérések azt mutatják, hogy sokan lemondanak dízel autójukról és kis fogyasztású benzineshez próbálnak hozzájutni. Azonban ez nem feltétlenül jelenti a probléma megoldását, egyelőre legalábbis nem. Ugyan köztudott, hogy a dízelmotorhoz mindig drágább az alkatrész, mint a benzines modellekhez, ám ez a különbség inkább csak a 2000-es év után gyártott járművekre vonatkozik. Onnan indult be igazán a közös nyomócsöves rendszer, mely igencsak megborsozta a dízelek árát.

Az ember folyamatosan csak számolgat, hogy mivel lehetne spórolni még egy kicsit. A harminc forintos különbség a dízel és a benzin között még nem ok arra, hogy lecseréljük autónkat, hiszen még hatliteres fogyasztásnál is csak fél liter többletet jelent, ami nem térül meg az alkatrész árakban sem. Igaz ugyan, hogy a dízel üzemanyag drágább, ám aki sokat megy, annak még mindig jobban megéri a dízelmotor, mint egy benzines. A feltöltött dízelmotor ráadásul alacsonyabb fordulatszám tartományban jobban húz, hiszen nagy a nyomatéka. Ezért nem kell annyira forgatni, tehát nem is fogyaszt olyan sokat.

Mindenki másban hisz, ezt jól tudjuk. Azonban nem szabad elhamarkodottan dönteni csak azért, mert a dízel üzemanyag drágább lett. Csak utána kell számolni kicsit... Megéri!