Tavaly három százalékkal csökkent az üzemanyag fogyasztás, ami nem kevés, az idei esztendőre pedig további csökkenés várható, hiszen az üzemanyagárak meg sem fognak állni a fél-ezres határig. Márpedig a csökkenő járműhasználat a piacnak sem tesz túl jót, a járműiparban tevékenykedők pedig további ügyfélhiánnyal számolhatnak.
A felmérések azt mutatják, hogy sokan lemondanak dízel autójukról és kis fogyasztású benzineshez próbálnak hozzájutni. Azonban ez nem feltétlenül jelenti a probléma megoldását, egyelőre legalábbis nem. Ugyan köztudott, hogy a dízelmotorhoz mindig drágább az alkatrész, mint a benzines modellekhez, ám ez a különbség inkább csak a 2000-es év után gyártott járművekre vonatkozik. Onnan indult be igazán a közös nyomócsöves rendszer, mely igencsak megborsozta a dízelek árát.
Az ember folyamatosan csak számolgat, hogy mivel lehetne spórolni még egy kicsit. A harminc forintos különbség a dízel és a benzin között még nem ok arra, hogy lecseréljük autónkat, hiszen még hatliteres fogyasztásnál is csak fél liter többletet jelent, ami nem térül meg az alkatrész árakban sem. Igaz ugyan, hogy a dízel üzemanyag drágább, ám aki sokat megy, annak még mindig jobban megéri a dízelmotor, mint egy benzines. A feltöltött dízelmotor ráadásul alacsonyabb fordulatszám tartományban jobban húz, hiszen nagy a nyomatéka. Ezért nem kell annyira forgatni, tehát nem is fogyaszt olyan sokat.
Mindenki másban hisz, ezt jól tudjuk. Azonban nem szabad elhamarkodottan dönteni csak azért, mert a dízel üzemanyag drágább lett. Csak utána kell számolni kicsit... Megéri!