Közlekedés
IBM: a légi utasok utálják a trükköket
Kellemetlen élmények
Kellemetlen élmények
Ezer amerikai légi utast kért meg az IBM és a Braun Research, hogy repülésükkel kapcsolatos legkellemetlenebb élményeiket mondják el. A reprezentatív vizsgálat eredményei alapján az IBM üzleti tanácsadó egysége üzletfejlesztési stratégiákat, és az utasok hűségét növelő megoldásokat dolgoz ki légitársaságok számára.
A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy az utasok döntő részének az ár a legfontosabb tényező. A lehető legalacsonyabb árakat részesítik előnyben, és saját maguk akarnak dönteni arról, hogy kérnek-e fizetős többlet-szolgáltatásokat. Az utazók ugyanakkor egyöntetűen elítélik azokat a pótdíjakat, amelyeket a légitársaságok olyan nélkülözhetetlen szolgáltatásokért kérnek, mint például a csomagok feladása. A csomagdíjat egyszerűen a legvisszataszítóbb lehúzásnak tartják.
Véleményük szerint nem korrekt az összegyűjtött légi kilométerek beváltásakor felszámolt pótdíj, és sokan túlárazottnak gondolják az első és a business osztályt. A környezetvédelmi pótdíjat a megkérdezettek fele elfogadhatónak ítéli. Mind kevesebben érdeklődnek a repülőtéri és a fedélzeti vásárlás iránt. Járattörlés és késés esetén a csalódott utasokat a legjobban az vigasztalná, ha a kényszerű várakozási időt internet-kávézóban tölthetnék.
Ha árazása korrekt, egy légitársaság sok hűséges ügyfelet nyerhet magának, akik még egy-egy késést is megbocsátanak, amennyiben azt tapasztalják, hogy törődnek velük, és reagálnak igényeikre.
Véleményük szerint nem korrekt az összegyűjtött légi kilométerek beváltásakor felszámolt pótdíj, és sokan túlárazottnak gondolják az első és a business osztályt. A környezetvédelmi pótdíjat a megkérdezettek fele elfogadhatónak ítéli. Mind kevesebben érdeklődnek a repülőtéri és a fedélzeti vásárlás iránt. Járattörlés és késés esetén a csalódott utasokat a legjobban az vigasztalná, ha a kényszerű várakozási időt internet-kávézóban tölthetnék.
Ha árazása korrekt, egy légitársaság sok hűséges ügyfelet nyerhet magának, akik még egy-egy késést is megbocsátanak, amennyiben azt tapasztalják, hogy törődnek velük, és reagálnak igényeikre.