Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nemsokára megvehetjük
Nyugat-Európában már kapható az új Renault Fluence Z.E., vagyis a teljesen elektromos családi autó. A négyajtós, hagyományos motorral szerelt változat már 2009-óta a piacon van és nagy sikernek örvend. De vajon így lesz ez a villanymotorossal is?


Tiszta, csendes, olcsó. Hatalmas, kényelmes belső tér, mindent tud, amit egy mai autónak tudnia kell. Sőt! Már a hatótávolság miatt sem kell szégyenkeznie, bár igaz, hogy hegymenetben drasztikusan lerövidül az egy töltéssel megtehető útszakasz hossza.

A Z.E. Fluence hossza tizenhárom centiméterrel megtoldott, így már 4,75 méter. Erre az akkumulátorok elhelyezése miatt volt szükség, ugyanis a negyvennyolc cellából álló akkupakkot a hátsó tengely mögé helyezték el. A csomagtér sínylette meg az átalakítást, ugyanis az mindössze 317 literes lett. Ráadásul az akkumulátorok 250 kilogrammot nyomnak, tehát kissé far nehézzé vált a jármű.

A beltér nem sokat változott, a műszerfal azonban egyből elárulja, hogy villamos járművel van dolgunk. Ott ugyanis mindent átalakítottak és még töltöttség jelzőt is kapott. Elektronikából nincs hiány; Bluetooth, tempomat, fényszenzor, kétzónás légkondi, sőt még a My Z.E. Connect Pack is helyet kapott benne. Ez utóbbi arra szolgál, hogy okostelefonunkról is könnyedén leellenőrizhessük járművünk töltöttségi állapotát. A rendszer internetkapcsolattal küldi az infókat, így akár flottaüzemeltetők is értesülhetnek a jármű aktuális állapotáról.

Motorja 95 lóerős és 226 Nm-es forgatónyomatékkal rendelkezik. A szinkronmotor a kulcs elfordítására kapcsol be, ám csak a gázpedál érintésére indul el. A váltókar lényegében csak egy irányváltó kapcsolót működtet, ugyanis a motor egy lassító áttételen keresztül kapcsolódik a kerekekhez, ami természetesen fix áttétellel rendelkezik. Tizenhárom másodperc alatt futja a százas sprintet, végsebessége pedig 135 km/h.

A hatótávolság talán a legérdekesebb momentuma a járműnek. Tojással a pedál alatt több, mint kétszáz kilométert lehet vele megtenni, vegyes üzemben pedig valamivel kevesebbet, mint 190 km. Hegymenetben azonban ez a távolság akár nyolcvan kilométerre is leredukálódhat.
A rendszer feltöltését kétféle módon is elvégezhetjük. A járműhez kapott otthoni töltőnkkel 6-8 óra alatt lehet feltölteni az akkupakkot, ám töltő nélkül konnektorról is tizenkét óra alatt tele lesz az egység. Az akkumulátor csomagot egy másikra is kicseréltethetjük, ez pedig csak öt percet vesz igénybe. Ezen felül akkubérlést is kínálnak, ami a futásteljesítménytől függően 25-43 ezer forintba kerülhet nekünk havonta.

A jármű alapára kiemelkedően alacsony, hiszen már 7,4 millió forintért megkaphatjuk. A kereskedésekbe ugyan még két hónap múlva kerülhet csak, ám addig ráérünk számolgatni, vajon mekkora gázolajárak mellett lesz kifizetődő használni...