Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Az elektromos autózás még várathat magára
Valószínűleg túl gyorsan szeretnénk átállni az elektromos autók használatára, ám a piac még nem áll készen ezek befogadására. A kétszáz, vezető autóipari cég körében elvégzett felmérések szerint egyelőre a hibridek lesznek azok, melyek nagyobb mennyiségben elterjedhetnek.


Az autógyártó, kereskedő, illetve beszállító cég körében elvégzett felmérések azt mutatják, hogy tíz éven belül biztosan nem fognak elterjedni a tisztán elektromos hajtással rendelkező járművek.

Egyelőre a megkérdezettek nem tudják biztosan, hogy melyik üzemanyagforrást preferálják majd a jövőben leginkább. A szakemberek véleménye szerint elsődlegesen a hibridek uralják majd a piacot alacsony szénhidrogén alapú üzemanyag fogyasztásukkal és káros anyag kibocsátásukkal. A következő kategóriát az üzemanyagcellás járművek foglalják majd el, s bár az akkumulátorok rohamosan fejlődtek az utóbbi években, mégsem a tiszta elektromos meghajtás mellett teszik le voksaikat a megkérdezettek.

Érdekes módon a Távol-Keleten a válaszadók közel fele gondolja úgy, hogy az elektromos hajtásé lesz a főszerep, mégpedig az akkumulátorról üzemelőké. Az üzemanyagcellás modellek csak őket követik a sorban.

A cégek szerint az elkövetkezendő tizenöt évben az elektromos járművek piaci részesedése nem fogja meghaladni a tizenöt százalékot, mivel a felhasználók több, mint háromnegyede a fogyasztást részesíti előnyben, nem pedig a környezetvédelmet. Mivel egyelőre az elektromos autók igen drágák, így fogyasztásra vetítve nagyon-nagyon sok időnek kell eltelnie, hogy áruk visszatérüljön.
Kínában, illetve Japánban várhatóan ez nem így fog lezajlani, ott ugyanis az elektromos közlekedés valószínűleg gyorsabban teret nyer magának.

A megkérdezett gyártók majdnem hetven százaléka szerint a belsőégésű motorok egyelőre alkalmasak mindennapi használatra, ezért inkább azok takarékos üzemeltetésére, illetve káros anyag kibocsátásának csökkentésére fektetik a hangsúlyt, mintsem, hogy elektromos autókat fejlesszenek tömegével.