Egyelőre a megkérdezettek nem tudják biztosan, hogy melyik üzemanyagforrást preferálják majd a jövőben leginkább. A szakemberek véleménye szerint elsődlegesen a hibridek uralják majd a piacot alacsony szénhidrogén alapú üzemanyag fogyasztásukkal és káros anyag kibocsátásukkal. A következő kategóriát az üzemanyagcellás járművek foglalják majd el, s bár az akkumulátorok rohamosan fejlődtek az utóbbi években, mégsem a tiszta elektromos meghajtás mellett teszik le voksaikat a megkérdezettek.
Érdekes módon a Távol-Keleten a válaszadók közel fele gondolja úgy, hogy az elektromos hajtásé lesz a főszerep, mégpedig az akkumulátorról üzemelőké. Az üzemanyagcellás modellek csak őket követik a sorban.
A cégek szerint az elkövetkezendő tizenöt évben az elektromos járművek piaci részesedése nem fogja meghaladni a tizenöt százalékot, mivel a felhasználók több, mint háromnegyede a fogyasztást részesíti előnyben, nem pedig a környezetvédelmet. Mivel egyelőre az elektromos autók igen drágák, így fogyasztásra vetítve nagyon-nagyon sok időnek kell eltelnie, hogy áruk visszatérüljön.
Kínában, illetve Japánban várhatóan ez nem így fog lezajlani, ott ugyanis az elektromos közlekedés valószínűleg gyorsabban teret nyer magának.
A megkérdezett gyártók majdnem hetven százaléka szerint a belsőégésű motorok egyelőre alkalmasak mindennapi használatra, ezért inkább azok takarékos üzemeltetésére, illetve káros anyag kibocsátásának csökkentésére fektetik a hangsúlyt, mintsem, hogy elektromos autókat fejlesszenek tömegével.