Az országok közt korábban fennállt közlekedési kapcsolatok újraindítását és újabb összeköttetések kialakítását gyorsíthatja meg a felek által meghatározott, aláírásra váró keret-megállapodás. Az irat szerint a jövőben a kisebb mérvű építkezések, mint például összekötő utak, kerékpárutak esetében elég lesz a beruházó feleknek megállapodniuk. Az előkészített szerződést nemsokára alá is írhatja mindkét fél.
A legújabb Ipoly átkelőt, a szécsényi Katalin hidat a hónap végén adják át a forgalomnak, s már tárgyalások folynak a Vámosmikola-Ipolypásztó, valamint az Ipolydamásd-Helemba közti hidak megépítésére vonatkozóan is. A felek nemrégiben a Távol-Kelet és az Európai Unió közti áruforgalom vasútra tereléséről szóló közös megoldásokról tárgyaltak, ezért megvizsgálták az Ágcsernyő-Csap-Záhony által bezárt háromszög hasznosításának lehetőségeit.
A szlovák fél egy, a vasúti közlekedéssel foglalkozó, speciális munkacsoport felállítását kezdeményezte, melyet a magyar fél is támogatott, mégpedig a közútra vonatkozó, már létező, hasonló csoport kedvező működési tapasztalatainak okán.
A felek azt remélik, hogy az idei év a tavalyihoz hasonlóan jó együttműködést tartogat mindkét ország számára. Tavaly ugyanis kijelölték a Kassa-Miskolc gyorsforgalmi út határmetszéspontját, valamint újra megnyitották a sátoraljaújhelyi határhidat. Az Új Széchenyi Terv részeként új Duna-híd létesülhet Komárom és Révkomárom között, melyre vonatkozóan a keret megállapodás már az előkészítés fázisában van.