Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Szolid emlékmás
Aki már ült Peugeot 205 GTI-ben, az tudja, egy 130 lóerős, 1,9 literes motorból és egy durván 900 kilós karosszériából kiváló sportkocsit lehet alkotni. A Peugeot ezért újra kívánja éleszteni a GTI-t, mégpedig a 208-asból.


Egyelőre még csak tanulmányautóként tekintheti meg a közönség a járművet a Genfi Autószalonon, hiszen a munkálatok még nem fejeződtek be. Az azonban szinte biztos, hogy hamarosan piacra kerül a Peugeot 208 GTI.

Annak idején komoly fegyvertény volt, ha az embernek egy Peugeot 205 GTI-je volt, ugyanis a sportossá tett jármű kiválóan tapadt az útra és ment is, mint a golyó. Sokan kedvelték és még most is kedvelik, ezért döntött úgy a francia gyártó, hogy újjáéleszti a fenevadat. A járművek tömege azonban egyre nőtt az évek folyamán, így jelenleg már nem volna elég egy egyszerű szívó aggregát. Ahhoz, hogy hasonló menetteljesítményeket produkálhassanak, legalább kétszáz lóerő szükségeltetik.

A fejlesztések eredményeképpen a tanulmányautóba a Peugeot RCZ-ből már jól ismert 1,6 literes, négyhengeres, turbós erőforrást építik majd be, mely kereken kétszáz lóerőt teljesít. Ezzel a motorral elérhetővé válik az élményautó érzés, hiszen a hatsebességes váltóművel kombinálva hét másodperc alá tornázhatják a százas sprintet.

Annak idején a 205-öst sem cifrázták túl, minimális dizájnelemet kapott. Nagyobb kerekek, némi díszcsíkozás, nagyobb első spoiler, illetve a „C" oszlopon elhelyezett felirat árulkodott az autó mivoltáról. Most sem lesz ez másként, ugyanis a mérnökök nem vitték túlzásba a sportosságot. A hátsó szélvédő felett találhatunk egy kisméretű szárnyat, némi lökhárító- és küszöbtoldatot, illetve a már megszokottan nagy kerekekkel hívják fel a figyelmet arra, hogy ez egy kicsit más.

A kevés árulkodó jegy ellenére sokak kedvencévé válhat, hiszen a visszafogottság sok hetvenkedő sofőrt megtéveszthet a sofőr javára fordítva ezzel a gyorsulás mérlegét...