Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Ez már tényleg vicc
Rettegj autós, jönnek a szankciók! Semmilyen mentséget nem fogadnak el, csak kő keményen büntetnek. A fix tarifarendszer április 15-től léphet életbe, ha a kormány elfogadja. És miért ne fogadná el? A legjobb bevételi forrását?


A kormány asztalán van már az előterjesztés, mely szerint fix tarifarendszerrel büntetnék a közlekedési szabályokat megszegő autósokat 30 ezer forinttól 150 ezer forintig.

A rend őreinek nem lesz már mérlegelési joga, ugyanis a fix tarifarendszer határozza meg a büntetési díjtételeket. Harmincezer forintot fizet majd az az autós, aki behajt egy behajtani tilosba, vagy éppen rossz helyen lépi át a záróvonalat. Ha eddig elnézőek voltak az autósokkal, ezek után a fél méter is számítani fog, hiszen ezáltal jó kis bevételre számíthat az állam. Ezt pedig nem fogják kihagyni.

Ilyen nagyságú büntetési tételekkel nemigen találkozhatunk máshol Európában. Persze vannak tételek, amikért még kevés is a büntetés, ilyen például az ittas vezetés. Aki iszik, az ne vezessen. Angliában például két és félmillió forintnak megfelelő összegbe kerül az ittas vezetés, ami soknak tűnhet, ám az átlagkeresethez képest nem is olyan vészes.

A vicces az egészben, hogy aki jogosítvány nélkül, vagy lejárt jogsival ül volán mögé, az nagyobb büntetésre számíthat, mint egy ittas sofőr. Állítólag a cél az, hogy biztonságosabb legyen a közlekedés, illetve drasztikusan csökkenjenek a halálos kimenetelő közlekedési balesetek száma.

Sokak számára azonban nem világos, hogy miért nem tesz különbséget a tervezet nem szándékosan, illetve szándékosan elkövetett vétség között. Az egyik közlekedéspszichológus szerint minden szabályszegést meg kell torolni, mert az majd nyomot hagy az autós emlékezetében. Ebből is látszik, hogy ő még soha sem került olyan helyzetbe, amikor a baleset elkerülése érdekében kell megszegni a szabályokat. A rendőrök pedig ekkor is büntethetnek.

Íme a büntetési tételek:
(helyszíni bírság, szabálysértési bírság)

Ittas vezetés: 30-50 ezer, 60-100 ezer
Szabálytalan előzés: 30 ezer, 70 ezer
Vezetés közben kézben tartott mobiltelefonálás: 30 ezer, 70 ezer
Záróvonal átlépése: 30 ezer, 70 ezer
Behajtani tilos megszegése: 30 ezer
Gyerekülés hiánya: 30 ezer
Lejárt műszaki: 30-50 ezer, 70-100 ezer
Szmogriadó megszegése: 40 ezer, 80 ezer
Jelzés elmulasztása kanyarodáskor: 30 ezer
A kedvencünk: Átengedni a vezetést jogosítvány nélküli személynek: 50 ezer, 100 ezer
Engedély nélküli vezetés: 50 ezer, 100 ezer
Járművezetés lejárt jogosítvánnyal (az eltelt időtől függően): 30-50 ezer, 70-100 ezer