Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Megvéd!?
Manapság nagyon nehéz előrukkolni valami újjal; komoly szakértelem és tervezőmunka szükséges ahhoz, hogy valami kelendőt és maradandót alkossunk. Az észt Dartz vállalat új, golyóálló roadstere biztosan örömet okoz majd tulajdonosának.


Az elektromos meghajtás a legjobb kiindulási pontként szolgál a járműfejlesztők számára, hiszen még mindig nem vált általánossággá. Ha valami különlegeset, polgárpukkasztót szeretnénk alkotni, azt építsük elektromos alapokra.

A páncélozott járműveket gyártó cég összefogott a Gray Design stúdióval és megalkották a Mojo-t. A pontos neve: Dartz MOJO 4 ST.Tropez , vagyis a négykerekű szexepil. A kétszemélyes roadster elég puritán felszereltséggel bír, se motorházteteje, se szélvédője. A muslicákat pedig fogpiszkálóval szedegethetjük ki a fogaink közül.

Első ránézésre nem derül ki semmi, amikor azonban valaki belelő a kasztniba, na akkor fény derül a turpisságra. A Mojo ugyanis páncélozott, ami önmagában nem is lenne furcsa, ha a gyártócég előéletébe egy kicsit beleolvasgatunk. A furcsaság inkább az, hogy egy felül védtelen járműnek minek kell páncélkasztni? Ettől csak nehezebb lesz a jármű, sőt, mivel elektromos meghajtású, hatótávolsága sem lesz éppen kiemelkedő.

A kocsiba a cég egy nyolcvan lóerős, 122 Nm forgatónyomatékkal rendelkező elektromos motort épített be, mely arra elég, hogy 9,5 másodperc alatt elérje a százas tempót. A végsebességét valahol kétszáz környékére saccolják a mérnökök, bár azt nem lehet tudni, meddig is bírják az akkuk ezt a megerőltetést.

A kocsi jóformán még ki sem forrott, máris gyártásba küldik; 2012 második negyedévében már le is gördülhet a futószalagról az észt roadster. Ára megközelítőleg negyvenezer dollár körül mozog majd.
Az új tulajdonosnak azonban nem szabad elfelejtenie: a jármű azért ilyen drága, mert ha háborús övezetben autózik vele, az megvédi a testi épségét...