Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nincs sok hátra
Már javában tesztelik az új Alstom metrószerelvényeket a kettes metró vonalán annak érdekében, hogy mihamarább forgalomba állhassanak. A szakemberek mindent megtesznek, hogy végre pontot tehessenek az ügy végére.


Most a kettes metró vonalára érkezett szerelvény tesztelése zajlik folyamatos jelleggel, csúcsidőn kívüli időszakban, azaz 20 órától hajnali 5 óráig. Mindkét cég mihamarább le szeretné zárni az ügyet, így akár már a nyár végén forgalomba állhatnak a szerelvények.

A 2006 májusában megkötött szerződés 215 millió eurós megbízást tartalmaz az Alstom felé, mely szerint a kettes metró vonalára huszonkét darab, vezetőfülkével rendelkező, darabonként öt kocsiból álló szerelvényeket kell leszállítania, a négyes metró vonalára pedig tizenöt darab, vezetőfülke nélküli, egyenként négy kocsiból álló szerelvényeket. A három évvel ezelőtt kezdett vizsgálatok során azonban a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakemberei megállapították, hogy a járművekkel kapcsolatban több probléma is felmerül. Ilyen például az áramszedő, a fék, illetve a homlokfali menekülő ajtó.

Tavaly nagy nehézségek árán megszületett egy megállapodás, mely szerint a 2006-os szerződés újra életbe lép.A francia cég ezután benyújtotta az NKH-hoz a típusengedélyezési eljárás kérelmét, amit el is fogadtak, ám az Alstomot hiánypótlásra szólították fel. Ennek részét képezi az a futáspróba is, amely a jelenlegi napokban is zajlik. Nagyjából egy hónap van még hátra az utolsó fázisból, melynek végeztével a szakemberek összeülnek és kiértékelik a próba során elvégzett teszteket.

Ha minden a tervek szerint halad, akkor az Alstom még idén júniusban megkaphatja a típusengedélyt, így július-augusztusban megkezdhetik a szerelvények forgalomba állítását.