A 2006 májusában megkötött szerződés 215 millió eurós megbízást tartalmaz az Alstom felé, mely szerint a kettes metró vonalára huszonkét darab, vezetőfülkével rendelkező, darabonként öt kocsiból álló szerelvényeket kell leszállítania, a négyes metró vonalára pedig tizenöt darab, vezetőfülke nélküli, egyenként négy kocsiból álló szerelvényeket. A három évvel ezelőtt kezdett vizsgálatok során azonban a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakemberei megállapították, hogy a járművekkel kapcsolatban több probléma is felmerül. Ilyen például az áramszedő, a fék, illetve a homlokfali menekülő ajtó.
Tavaly nagy nehézségek árán megszületett egy megállapodás, mely szerint a 2006-os szerződés újra életbe lép.A francia cég ezután benyújtotta az NKH-hoz a típusengedélyezési eljárás kérelmét, amit el is fogadtak, ám az Alstomot hiánypótlásra szólították fel. Ennek részét képezi az a futáspróba is, amely a jelenlegi napokban is zajlik. Nagyjából egy hónap van még hátra az utolsó fázisból, melynek végeztével a szakemberek összeülnek és kiértékelik a próba során elvégzett teszteket.
Ha minden a tervek szerint halad, akkor az Alstom még idén júniusban megkaphatja a típusengedélyt, így július-augusztusban megkezdhetik a szerelvények forgalomba állítását.