A Citroën Racing mérnökei komoly fába vágták a fejszéjüket, amikor belevágtak a DS4 látványos és kifejezetten járóképes változatának megkreálásába. Ha mai szemmel megvizsgáljuk azokat a márkákat, akik utcai sportautókat készítenek, bizony elmondhatjuk, hogy a komoly konkurencia miatt nincs éppen könnyű dolguk. A francia cég azonban ennek ellenére is belevágott, hiszen úgy gondolta, van még keresnivalója a szegmensben. Úgy tűnik, jó irányba fordultak.
A DS4 nagyon sportos megjelenéssel díszelgett a porondon. A hatalmas, 19 coloos, kéttónusú festéssel díszített felnikre szó szerint ráfeszített gumik, a dupla sportkipufogó, a szélesebb kerékjárati ívek és a harmincöt milliméteres ültetés kifejezetten jót tett az összképnek. A hátsó szélvédő felett található szárny nem csak aerodinamikailag javítja a karosszériát, de a pót féklámpát is magában foglalja.
A kocsi tehát alacsonyabb, elöl 55 mm-rel, hátul pedig 75 mm-rel szélesebb a hagyományos kivitelnél. A matt szürke fényezés kiválóan kiemeli a jármű vonalait, az alacsonyabb első spoilert, a diffúzort és az alacsonyabb öv vonalat is. A sötétített ablakok és a tükrök kiválóan illeszkednek az összképbe, kihangsúlyozzák a jármű nem éppen hétköznapi mivoltát.
Aki nem csak a szépségre, hanem a teljesítményre is ad, annak bátran kijelenthetjük, hogy érdemes kipróbálnia a DS4-est. A motorháztető alatt ugyanis egy apró vadállat lakozik, mely már annyira túl van feszítve, hogy majd szétrobban. A hengerűrtartalmát tekintve 1,6 literes motor kereken 260 lóerőt teljesít a turbófeltöltő segítségével, miközben szén-dioxid kibocsátása 155 g/km-es határérték alatt marad.
A kocsit meg is kell tudni állítani. Erről a négydugattyús fékek gondoskodnak, melyek a hatalmas átmérőjű, 380 mm-es féktárcsákat lassítják a gall szörnyön. Ezt talán még Sébastien Loeb is megirigyelné...