Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Túlfeszített
A Citroën előkelő névnek számít az autósportban, főként ami a rallyt illeti, ahol folyamatosan nyerik vele a bajnokságokat. Ami azonban a köznapi verziót illeti, nem látunk belőle túl sokat. A gyártó ezen kíván segíteni a legújabb DS4 versenyváltozattal.


A genfi autószalonon bemutatott DS4 a francia gyártó versenymérnökei által lett megtervezve. Utcára készült, de erőteljes hasonlóságot mutat a versenyautóval. Nem csak jól néz ki, de nagyon megy.

A Citroën Racing mérnökei komoly fába vágták a fejszéjüket, amikor belevágtak a DS4 látványos és kifejezetten járóképes változatának megkreálásába. Ha mai szemmel megvizsgáljuk azokat a márkákat, akik utcai sportautókat készítenek, bizony elmondhatjuk, hogy a komoly konkurencia miatt nincs éppen könnyű dolguk. A francia cég azonban ennek ellenére is belevágott, hiszen úgy gondolta, van még keresnivalója a szegmensben. Úgy tűnik, jó irányba fordultak.

A DS4 nagyon sportos megjelenéssel díszelgett a porondon. A hatalmas, 19 coloos, kéttónusú festéssel díszített felnikre szó szerint ráfeszített gumik, a dupla sportkipufogó, a szélesebb kerékjárati ívek és a harmincöt milliméteres ültetés kifejezetten jót tett az összképnek. A hátsó szélvédő felett található szárny nem csak aerodinamikailag javítja a karosszériát, de a pót féklámpát is magában foglalja.

A kocsi tehát alacsonyabb, elöl 55 mm-rel, hátul pedig 75 mm-rel szélesebb a hagyományos kivitelnél. A matt szürke fényezés kiválóan kiemeli a jármű vonalait, az alacsonyabb első spoilert, a diffúzort és az alacsonyabb öv vonalat is. A sötétített ablakok és a tükrök kiválóan illeszkednek az összképbe, kihangsúlyozzák a jármű nem éppen hétköznapi mivoltát.

Aki nem csak a szépségre, hanem a teljesítményre is ad, annak bátran kijelenthetjük, hogy érdemes kipróbálnia a DS4-est. A motorháztető alatt ugyanis egy apró vadállat lakozik, mely már annyira túl van feszítve, hogy majd szétrobban. A hengerűrtartalmát tekintve 1,6 literes motor kereken 260 lóerőt teljesít a turbófeltöltő segítségével, miközben szén-dioxid kibocsátása 155 g/km-es határérték alatt marad.

A kocsit meg is kell tudni állítani. Erről a négydugattyús fékek gondoskodnak, melyek a hatalmas átmérőjű, 380 mm-es féktárcsákat lassítják a gall szörnyön. Ezt talán még Sébastien Loeb is megirigyelné...