Az ACT, avagy a hengerlekapcsolásos rendszer már egy ideje megtalálható több járműben is, ám most a Volkswagen használta fel kiváló hatásfokkal legújabb járművében, a Polo BlueGT-ben. A jármű motorja már az EA211-es benzines modellcsalád legújabb tagjaként képviseli a csúcsot. Az MQB, avagy a moduláris padlólemezzel és az EA288-as dízelmotor családdal karöltve képezik legkülönbözőbb modellek alapját. Mindezek természetesen megtalálhatók más, a VW csoporthoz tartozó márkák autóiban is.
A Polo BlueGT 1,4 literes, TSI turbómotorja kereken 140 lóerőt juttat el a kerekekhez, miközben mindösszesen 4,7 liter benzint fogyaszt el száz kilométerenként. A szén-dioxid kibocsátása is kiváló, hiszen 108 gr/km-es értékkel rendelkezik. Ezeket az adatokat mindjárt el is vethetjük és álmélkodhatunk, hiszen a motort a hétsebességes DSG rendszerű sebességváltóval összekapcsolva a fogyasztás tovább javul, mégpedig 4,5 liter/100km-re.
A jármű végsebessége 210 km/h és ezzel együtt rettentően fürge. A százas gyorsuláshoz ugyanis mindössze 7,9 másodpercre van szüksége, így nem csak takarékos, de fürge kis autóról beszélhetünk. Az ACT mellett megmaradt a BlueMotion technológia is, vagyis az akkumulátor visszatöltés, illetve a Start/Stop rendszer ugyanúgy helyet kapott a gépkocsiban. A hengerlekapcsolási rendszer 1250-4000-es fordulatszám tartományban, részterhelésnél üzemel, így akár egy litert is megspórolhatunk általa.
Ha a gázpedált komolyabban lenyomjuk, a lekapcsolt henger ismét aktív üzemmódba kerül, és az autó megindul, mint a rakéta. A német gyártó szerint a sofőr és az utasai semmit sem fognak észrevenni a kikapcsolgatásokból, ugyanis a mechanikai ki-bekapcsolgatások 13-35 milliszekundum alatt végbemennek.