Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Lekapcsolja és máris keveset fogyaszt
A gépkocsik teljesítménye folyamatosan növekszik, fogyasztásuk azonban ezzel együtt csökken. A logika ugyan nem ezt diktálja, a mérnökök azonban mindig kitalálnak valami furfangos megoldást. A Genfi Autószalonon nemrég debütált a VW Polo BlueGT.


A VW ismét meglepte a közönséget, ugyanis egy olyan járművet kínál, amelynek 140 lóerős benzinmotorja 4,7 literrel is beéri száz kilométerenként. AZ ACT rendszert több autógyártó is alkalmazza, méghozzá sikerrel.

Az ACT, avagy a hengerlekapcsolásos rendszer már egy ideje megtalálható több járműben is, ám most a Volkswagen használta fel kiváló hatásfokkal legújabb járművében, a Polo BlueGT-ben. A jármű motorja már az EA211-es benzines modellcsalád legújabb tagjaként képviseli a csúcsot. Az MQB, avagy a moduláris padlólemezzel és az EA288-as dízelmotor családdal karöltve képezik legkülönbözőbb modellek alapját. Mindezek természetesen megtalálhatók más, a VW csoporthoz tartozó márkák autóiban is.

A Polo BlueGT 1,4 literes, TSI turbómotorja kereken 140 lóerőt juttat el a kerekekhez, miközben mindösszesen 4,7 liter benzint fogyaszt el száz kilométerenként. A szén-dioxid kibocsátása is kiváló, hiszen 108 gr/km-es értékkel rendelkezik. Ezeket az adatokat mindjárt el is vethetjük és álmélkodhatunk, hiszen a motort a hétsebességes DSG rendszerű sebességváltóval összekapcsolva a fogyasztás tovább javul, mégpedig 4,5 liter/100km-re.

A jármű végsebessége 210 km/h és ezzel együtt rettentően fürge. A százas gyorsuláshoz ugyanis mindössze 7,9 másodpercre van szüksége, így nem csak takarékos, de fürge kis autóról beszélhetünk. Az ACT mellett megmaradt a BlueMotion technológia is, vagyis az akkumulátor visszatöltés, illetve a Start/Stop rendszer ugyanúgy helyet kapott a gépkocsiban. A hengerlekapcsolási rendszer 1250-4000-es fordulatszám tartományban, részterhelésnél üzemel, így akár egy litert is megspórolhatunk általa.

Ha a gázpedált komolyabban lenyomjuk, a lekapcsolt henger ismét aktív üzemmódba kerül, és az autó megindul, mint a rakéta. A német gyártó szerint a sofőr és az utasai semmit sem fognak észrevenni a kikapcsolgatásokból, ugyanis a mechanikai ki-bekapcsolgatások 13-35 milliszekundum alatt végbemennek.