Német szakemberek megvizsgálták a kérdést. Először is valami támpontot kellett találni, ami alapján viszonyítani lehet az elektromos és a belsőégésű motorral szerelt járművek környezetre rótt terhelését. A számítások alapjául a felhasznált energia száz kilométerenkénti viszonyszáma szolgál, vagyis a kWh/100 km. A mérnökök már meghatározták, hogy 1 kWh energia előállítása közben átlagosan 563 gramm szén-dioxid keletkezik.
Több járművet is górcső alá vettek és megdöbbentő értékeket kaptak eredményül. Egy átlagos elektromos autó a gyártója szerint 15 kWh/100 km-es fogyasztással működik. Ez szinte tökéletesnek mondható egy benzinmotorral szerelt járműhez képest, hiszen 80 gr/km-es szén-dioxid kibocsátással csak kevés típus rendelkezik. A német tesztek során azonban az derült ki, hogy a gyári értékek nem annyira felelnek meg a valóságnak. Persze a körülmények változók, nem pedig ideálisak, de hát a valóságban ez már csak így működik. A tesztek során 26 kWh/100km -es fogyasztást mértek, ami bő hatvan százalékkal magasabb a feltüntetett értékeknél. Így már egészen más a leányzó fekvése, hiszen a szén-dioxid mennyisége majdnem 150 gr/km.
A ma gyártott középkategóriás járművek többsége már képes teljesíteni hasonló normákat, sőt, akadnak köztük olyanok is, amelyek lényegesen kevesebbet bocsátanak ki az üvegházhatású gázból. Ez azonban nagyban függ az autó használatától, a körülményektől és az üzemanyag minőségétől.
Levonhatjuk a konklúziót, miszerint még sokáig nem fogják az elektromos autók átvenni a vezető szerepet társaiktól, hiszen nem csak n zéró emisszióval nem rendelkeznek, de akkumulátoraik is komoly problémát jelentenek az újrahasznosítás terén.