Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Mi lesz veled, elektromos autó?
Az elektromos autók jövője kétséges, egyelőre ugyanis nem sokkal környezetbarátabbak, mint fosszilis hajtóanyaggal üzemelő társaik. Az áram előállításakor ugyanis rengeteg szén-dioxid keletkezik.


A városok szén-dioxid és szmog problémája megoldható lenne az elektromos autók segítségével, azonban azt senki sem tudja felmérni, hogy mekkora környezeti terhelést róna az elektromos áramot előállító erőművek térségére.

Német szakemberek megvizsgálták a kérdést. Először is valami támpontot kellett találni, ami alapján viszonyítani lehet az elektromos és a belsőégésű motorral szerelt járművek környezetre rótt terhelését. A számítások alapjául a felhasznált energia száz kilométerenkénti viszonyszáma szolgál, vagyis a kWh/100 km. A mérnökök már meghatározták, hogy 1 kWh energia előállítása közben átlagosan 563 gramm szén-dioxid keletkezik.

Több járművet is górcső alá vettek és megdöbbentő értékeket kaptak eredményül. Egy átlagos elektromos autó a gyártója szerint 15 kWh/100 km-es fogyasztással működik. Ez szinte tökéletesnek mondható egy benzinmotorral szerelt járműhez képest, hiszen 80 gr/km-es szén-dioxid kibocsátással csak kevés típus rendelkezik. A német tesztek során azonban az derült ki, hogy a gyári értékek nem annyira felelnek meg a valóságnak. Persze a körülmények változók, nem pedig ideálisak, de hát a valóságban ez már csak így működik. A tesztek során 26 kWh/100km -es fogyasztást mértek, ami bő hatvan százalékkal magasabb a feltüntetett értékeknél. Így már egészen más a leányzó fekvése, hiszen a szén-dioxid mennyisége majdnem 150 gr/km.

A ma gyártott középkategóriás járművek többsége már képes teljesíteni hasonló normákat, sőt, akadnak köztük olyanok is, amelyek lényegesen kevesebbet bocsátanak ki az üvegházhatású gázból. Ez azonban nagyban függ az autó használatától, a körülményektől és az üzemanyag minőségétől.

Levonhatjuk a konklúziót, miszerint még sokáig nem fogják az elektromos autók átvenni a vezető szerepet társaiktól, hiszen nem csak n zéró emisszióval nem rendelkeznek, de akkumulátoraik is komoly problémát jelentenek az újrahasznosítás terén.