Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Öt csapat képviseli hazánkat
A Shell Eco-marathon az üzemanyag fogyasztás szempontjából talán az év egyik legfontosabb versenye. Magyar csapatok tavaly is indultak saját fejlesztésű járműveikkel és idén sem lesz ez másképpen.


Öt magyar csapat is nekivág a Shell Eco-marathon versenynek május 17. és 19. között Hollandiában. A megmérettetésen huszonnégy ország kétszáznál is több csapata méri össze tudását a versenypályán.

Az idei verseny kifejezetten érdekes és különleges lesz, ugyanis városi, utcai pályán rendezik meg. Ez azt is jelenti, hogy minden egyes körben öt darab kilencven fokos kanyarral kell szembenézniük a versenyzőknek. Ez rendkívüli jártasságot igényel mind a technológiák, mind a vezetői tapasztalat terén.

A verseny célja, hogy felvonultassa azokat a járműveket, melyek a legkülönbözőbb kategóriákban mérik össze környezetbarát tudásukat. Ez azt jelenti, hogy az adott versenyautónak a lehető legkevesebb üzemanyaggal kell megtennie a lehető legnagyobb távolságot, miközben alig bocsátanak ki káros anyagokat. A legfontosabb, hogy maximálisan csak egy liter üzemanyagot szabad felhasználni minden egyes járműbe.

Az idei évben az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karának JFSZ Racing Team nevű csapata, a győri Széchenyi István Egyetem, a Kecskeméti Főiskola, valamint a Pécsi Tudományegyetem és a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola tanulói csapata képviseli majd hazánkat a megmérettetésen. Egyes csapatoknál még gőzerővel folynak a munkálatok, vannak, akik már csak a finomításokat végzik. Az újfajta pályára azonban sok mindent meg kellett változtatni a járműveken, de legfőképpen a kormányzást annak érdekében, hogy a derékszögű kanyarokat tökéletesen lehessen abszolválni.

Sok sikert kívánunk minden csapatnak, a fejleményekről és eredményekről pedig mihamarább tájékoztatjuk tisztelt olvasóinkat.