Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Új dízelmotor gyártó üzem épül
Mialatt hazánkban továbbra is a gázolaj tölti be a vezető helyet a benzinkutaknál, már ami az árakat illeti, addig Indiában éppen fordított a helyzet. A Maruti Suzuki India ezt a lehetőséget aknázza ki legújabb, dízelmotor gyártó üzemével.


Indiában egyelőre mintegy harminc százalékkal olcsóbb a gázolaj, mint a benzin, így egyre többen térnek át a dízelüzemű járművek használatára. Az indiai autógyártó éppen ezt szeretné kihasználni új összeszerelő üzemével.

Az ország legnagyobb autógyártója, a Maruti Suzuki India több, mint háromszázharmincmillió dollárnak megfelelő rúpiát invesztál legmodernebb, dízelmotorokat összeszerelő üzemének felépítésébe. A gyár vezetői ugyanis arra alapoznak, hogy a gyenge piaci helyzet ellenére képesek lesznek egyre nagyobb darabszámban értékesíteni dízel erőforrásaikat.

Tavaly még mindig érezhető volt a válság hatása az indiai autópiacon, ugyanis csökkenő tendenciát mutatott az új autók iránti kereslet. Ezt leginkább az emelkedő alapkamatnak, illetve a felszökő üzemanyagáraknak köszönhették. Mindezek ellenére azonban a dízelüzemű gépkocsik eladási darabszáma folyamatosan növekedett a korábbi évekhez képest, hiszen a két üzemanyag ára között akár harminc százalékos eltérés is tapasztalható volt.

Az áprilisban kezdődő üzleti évben a vállalat szakemberei hat százalékos visszaeséssel számolnak a benzinüzemű járművek eladása tekintetében.

Az indiai összeszerelő üzemhez nagy reményeket fűz a befektető; már jövő nyáron megkezdheti ugyanis működését és a kezdetekben éves szinten 150 ezer dízelmotort fog gyártani. Azonban 2014-re ez a szám akár meg is duplázódhat.