Az európai uniós szabályozás az év végén lép hatályba az unió országaiban és néhány környező államban. Először a tehergépjárművekre fog vonatkozni a szabályozás, majd egy évvel később már minden, újonnan eladott járműre. A Scania nagyon előrelátó ezen a téren, hiszen járművei már a 2011-es évben is teljesítették az Euro 6-os normákat. A probléma az eladásban volt, hiszen szabályozás híján nem lehetett őket forgalomba helyezni.
A folyamatot a német kormány felgyorsította, mégpedig úgy, hogy kibővítette a szállítási ágazatnak nyújtható állami támogatások körét, melyek az Euro 6-os járműveket érintik. Ennek az volt a célja, hogy az új normáknak megfelelő járműveket mihamarább forgalomba lehessen állítani, hiszen ezzel jelentősen csökkenthető a levegőbe kerülő káros anyag mennyisége. HA még ez sem elég, a német kormány már tárgyalásokba kezdett az Euro 6-os motorral szerelt járművek kedvezőbb autópálya díjairól. Ezzel mintegy ösztönzőleg hatnak a járművek megvásárlására a magas árak ellenére is.
A szaksajtóban megjelent tesztek folyamán megvizsgálták a járművek fogyasztását. Kiderült, hogy azonos vezetési körülmények között az Euro 6-os motorral szerelt járművek kevesebb üzemanyaggal is beérik ugyanazon távolságon.
A Scania volt az első járműgyártó cég, mely már a tavalyi évben az új szabványnak is megfelelő járműveket kínált partnereinek, ezzel téve könnyebbé az átállást a jelenleg legtisztább technológiákra.
A cég többféle megoldást is alkalmaz a káros anyag kibocsátás csökkentésének érdekében. A motorok 440 és 480 lóerős kivitelben készülnek, tizenháromezer köbcentis hengerűrtartalomban. Ezek a járművek kifejezetten a hosszabb távú fuvarozásra lettek tervezve, ám bármilyen fuvarozási feladat ellátására alkalmasak. A cég folyamatosan fejleszti járműveit annak érdekében, hogy termékpalettája a vevők minden igényét kiszolgálhassa.