Tizenegy évig még biztosan nem nyúlnak a környezetbarát energiahordozók adójához, és azután is csak minimális adóterhekkel lesznek sújthatók. A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület, mely tagja az Európai Bio- és Földgáz Autó Szövetségnek, örömét fejezte ki a döntéssel kapcsolatban, annál is inkább, mert a gáznemű hajtóanyagok pozitív jövedéki adó megkülönböztetése 2030-ig meghosszabbításban részesült.
A benyújtott javaslat az Európai Parlament elé került, ahol hosszas vita után több módosítást is megszavaztak a képviselők. A Gazdasági és Monetáris Bizottság csak több kiegészítéssel és módosítással fogadta csak el végül a tervezetet -írja az autólabor. Mivel a testület hozzájárult az alternatív energiahordozók adókedvezményének megtartásához, ezzel támogatta a biometán és a földgáz üzemanyagként való további felhasználását.
Az Európai Unió ezzel a döntéssel elősegítheti, hogy az alternatív hajtásmódok a tiszta és jól átlátható adózási módszerek segítségével könnyebben elterjedhessenek.
Azt azonban észben kell tartani, hogy az Európai Parlamentnek csak véleményezési joga van a tervezettel kapcsolatban, a végső döntést az Európai Tanács által a tagállamoknak kell meghozniuk. Több jelentés azonban utal rá, hogy a városi közlekedés megoldását csak a biztonságos, alternatív üzemanyagok jelenthetik, hiszen általuk nagymértékben csökkenthető a káros anyag kibocsátás mértéke.