Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Újabb öt év adókedvezmény a CNG-re és a biogázra
Még tavaly tavasszal az Európai Bizottság olyan javaslatot terjesztett elő, amelyben az alternatív üzemanyagokra is adót vetne ki, továbbá fokozatosan megszüntette volna azok adókedvezményét.


Az Európai Parlament Gazdasági és Monetáris Bizottsága több módosítást is végrehajtott a javaslatcsomagon, így a környezetbarát energiahordozók továbbra is adókedvezményekben részesülnek 2023-ig.

Tizenegy évig még biztosan nem nyúlnak a környezetbarát energiahordozók adójához, és azután is csak minimális adóterhekkel lesznek sújthatók. A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület, mely tagja az Európai Bio- és Földgáz Autó Szövetségnek, örömét fejezte ki a döntéssel kapcsolatban, annál is inkább, mert a gáznemű hajtóanyagok pozitív jövedéki adó megkülönböztetése 2030-ig meghosszabbításban részesült.

A benyújtott javaslat az Európai Parlament elé került, ahol hosszas vita után több módosítást is megszavaztak a képviselők. A Gazdasági és Monetáris Bizottság csak több kiegészítéssel és módosítással fogadta csak el végül a tervezetet -írja az autólabor. Mivel a testület hozzájárult az alternatív energiahordozók adókedvezményének megtartásához, ezzel támogatta a biometán és a földgáz üzemanyagként való további felhasználását.

Az Európai Unió ezzel a döntéssel elősegítheti, hogy az alternatív hajtásmódok a tiszta és jól átlátható adózási módszerek segítségével könnyebben elterjedhessenek.

Azt azonban észben kell tartani, hogy az Európai Parlamentnek csak véleményezési joga van a tervezettel kapcsolatban, a végső döntést az Európai Tanács által a tagállamoknak kell meghozniuk. Több jelentés azonban utal rá, hogy a városi közlekedés megoldását csak a biztonságos, alternatív üzemanyagok jelenthetik, hiszen általuk nagymértékben csökkenthető a káros anyag kibocsátás mértéke.