Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
A tananyagok nem a tudást szolgálják
Világméretű tendencia az, hogy az oktatás minősége romlik vagy stagnál és a tanulók alig vagy egyáltalán nem képesek alkalmazni a megtanultakat.


A magyarországi helyzet sem jobb, erre mutatott rá a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége az általuk elvégzett felméréssel. Múlthéten kiadott közleményükben kritikus, de őszinte hangot ütöttek meg a hazai oktatás minőségével kapcsolatban.

A szövetség, amely 6000 közép- és nagyvállalatot, 51 szakmai és 15 megyei-regionális szövetséget tömörít, saját tagjait mérte fel a munkára jelentkezők képzettségét tekintve.

A felmérésben megszólított valamennyi munkaadó kifogásolta a kezdő munkavállalók tudását. Az iskolában tanultak vagy nem piacképesek, tehát olyan dolgokat tanítanak, amelyekre nincs szükség, vagy ami általánosabb, hiányzik a gyakorlati alkalmazás képessége.
Ez az egyik oka a frissen szakvizsgázott, vagy diplomázott fiatal munkanélkülieknek. A cégek ugyan a fiatalokat szeretnék soraikba tudni, de fontos szempont az is, hogy a jelentkező rendelkezzen némi gyakorlattal. Így a felvételnél előnyösebb helyzetben vannak azok a fiatalok, akik már dolgoztak, akik már rendelkeznek némi tapasztalattal.

Az oktatás gyenge minőségére a szakemberek már a múlt század közepén felhívták a figyelmet. Köztük volt L. Ron Hubbard amerikai humanitárius, aki az 1950-es években kifejezte aggodalmát az iskolai képzések romló színvonala miatt.

L. Ron Hubbard kíváncsi volt arra, hogy mi az oka ennek, és kutatásba kezdett. Legfőbb problémának azt találta, hogy nincsen technológia arra, hogy hogyan tanuljunk. Nincsenek alkalmazható módszerek a tanult anyag valódi megértésére és alkalmazására, az embereket nem tanították meg arra, hogy hogyan kell tanulni, miközben technikai fejlődésünk megkívánja a folyamatos tanulást.
További problémát még abban látta, hogy az iskolai vizsgáztatások nem kívánják meg a valódi tudást - ha valaki helyesen visszaadja a gyakran csak memorizált, a vizsga idejéig tartó „tudást", az megfelel a követelményeknek.

A problémák felismerése arra ösztönözték L. Ron Hubbardot, hogy megoldást is kínáljon. Olyan technológiát fejlesztett ki, amelynek segítségével időben felismerni és kezelni lehet a tanulást, illetve a megértést akadályozó tényezőket.

Miután az Egyesült Államok iskoláiban alkalmazni kezdték L. Ron Hubbard tanulási technológiáit, a tanárok arról számoltak be, hogy hatalmas fejlődés állt be a tanítványok között a tanulási képességek terén. Ez arra ösztönözte szülők és tanárok egy csoportját, hogy ezt a módszert mind szélesebb körben megismertesse. Ezért 1972-ben megalapították az Alkalmazott Oktatástan szervezetét, amely programjának alapjául L. Ron Hubbard tanulással kapcsolatos felfedezéseit választotta.
A szervezet nagy hangsúlyt helyez arra, hogy a tanulók képesek legyenek valóban megérteni és alkalmazni a tananyagot.