Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
A hatékonyságot márkaépítéssel kell javítani
A sajátos magyar munkaerő-piaci helyzetben egy-egy állásra rengetegen jelentkeznek, miközben a speciális tudású szakemberekért meg kell küzdeniük a cégeknek. A HR új kihívásaira az employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés lehet a megoldás.


Ellentmondásosak a magyar munkaerő-piaci adatok: igaz, hogy nagyon sokan keresnek állást, mégis bizonyos területeken munkaerőhiányra panaszkodnak a cégek. A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adatai szerint az idei év márciusában 591 200 volt a nyilvántartott álláskeresők száma, ráadásul tovább növeli a versenyt, hogy a Randstad Workmonitor 2012. első negyedéves felmérése szerint a jelenleg dolgozók hetvenegy százaléka - ha nem is aktívan - szintén másik állást keres. Ugyanakkor csak márciusban 60 247 új üres pozíciót jelentettek be a vállalatok, többek között mérnökből és informatikusból már régóta nincs elég jól képzett szakember.

Ez a helyzet új kihívások elé állítja a munkaerő-kiválasztással és toborzással foglalkozó szakembereket. Egy-egy pozícióra a jelentkezők nagy tömegéből kell kiválasztani a legmegfelelőbb jelöltet, miközben a tehetségesebb vagy speciálisabb szaktudással rendelkező munkavállalókért néha valóságos harc folyik -írja a sajtóközlemény. Ezért a vállalatok számára egyre fontosabb, hogy vonzóbbá tegyék magukat a leendő és jelenlegi munkavállalóik szemében, vagyis hogy tudatosabban is foglalkozzanak az employer brandinggel (munkáltatói márkaépítéssel).

„A kutatások szerint az álláskeresők figyelmét elsősorban nem a magas fizetésekkel tudja felkelteni egy vállalat, hanem azzal, ha jó az adott cégnél dolgozni" - hangsúlyozta Pécsi Ferenc web 2.0 és HR szakértő, a Soreo.biz alapítója a Randstad szakmai rendezvényén. Az employer brandingről szóló előadásból kiderült, hogy amennyiben a jó munkáltató képe társul a vállalathoz, direkt toborzás nélkül is nő a céghez jelentkezők száma, a jelöltek nagyobb arányban fogadják el a felkínált juttatásokat, és mivel nagyobb az esély a tehetségek megnyerésére is, a vállalat komoly versenyelőnyre tehet szert. „Az employer branding olyan, mint egy mágnes: a vállalathoz illő embereket vonzza és összetartja, míg a nem odaillőeket taszítja" - mondta a szakértő.

Az employer branding ugyanakkor összetett folyamat, hiszen a vállalati kultúra és élet szinte minden eleme közrejátszik benne (a jutalmak rendszerétől a belső karrierépítési lehetőségeken át a munkakörnyezet kialakításáig). „Ezért is fontos a munkáltatói márkaépítéssel kapcsolatban akciótervet kidolgozni, hogy minden lehetséges kommunikációs csatorna - a weboldal, az álláshirdetés, a jelölteknek küldött automatikus válasz és a felvételi beszélgetés - a kívánt képet közvetítse" - mondta Pécsi Ferenc.

„A Randstad nem csak a jelentkezők számának növelésében és a megfelelő jelölt kiválasztásában tud segíteni a vállalatoknak, hanem igény szerint a munkáltatói márka kiépítésében is támogatást nyújtunk" - tette hozzá Varga Balázs, a Randstad Hungary marketing és PR vezetője. A személyzeti tanácsadó honlapján a cégek például saját aloldalakat alakíthatnak ki, ahol közvetlenebb módon mutatkozhatnak be a munkavállalóknak.