Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Csak annyit fizet, amennyit használ
Jövőre jön az elektronikus útdíjrendszer, mely a megtett úttal arányos díjszámítás lehetőségét valósítja meg. Nyáron a tehergépjárművek csatlakoznak hozzá, ezután pedig a többi jármű is.

Az autóbuszok és személygépkocsik, valamint a motorkerékpárok egyelőre az e-matricás rendszerben maradnak és csak önkéntes alapon, fél évvel a bevezetés után csatlakozhatnak az elektronikus útdíjrendszerhez.

Az eseti használók komoly megtakarításokat érhetnek el, a hosszabb utakra gyakrabban utazók pedig továbbra is élhetnek majd az átalánydíjak nyújtotta előnyökkel.

A Kormány nemrégiben határozatot hozott a megtett úttal arányos útdíj beszedésével kapcsolatban; meghatározta a teendőket, valamint a rendszer működőképessé válásának anyagi feltételeit. Ezt a rendszert Európa több országában is sikerrel alkalmazzák és a beszedett összegek szinte tökéletesen fedezik a nagyobb teherautók útállapot rombolásának kijavításának és a környezet megújításának költségeit. Ezen felül javulhat a vasúti szállítás, illetve a hazai áruk, szolgáltatások versenyképessége is.

Az országos gyorsforgalmi és az országos főúthálózat külterületi részein vezetik be az elektronikus díjszedést a 3,5 tonna megengedett össztömeget meghaladó járművek esetében, mégpedig 2013. július 1-vel. A közlekedők egy beépített eszköz segítségével vehetik igénybe az utakat, így megállás nélkül haladhatnak rajtuk. Az úthasználat mértékét, illetve a jogosultságot pedig elektronikusan ellenőrzik majd.

Az Európai Unió intézményeivel közös egyeztetés során alakulnak majd ki a használati díjak, valamint az indulástól számított fél éven belül egy kedvezményrendszer is életbe lép. Az igénybe vehető kedvezmény maximális mértéke az uniós szabályozásokkal összhangban maximum tizenhárom százalék lehet.

Az elektronikus díjfizetéshez szükséges eszközök beszerzésével, működtetésével, illetve tanácsadással kapcsolatos közbeszerzési pályázatok gyorsított eljárásban kezdődnek majd meg még az idei év első felében. A matricás rendszerhez hasonlóan továbbra is az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. látja majd el a díjszedési feladatokat, melyhez hitelt vesz fel, és amit a beszedett díjakból törleszt vissza.

A rendszer az első tíz évben már tízszeresen megtérül, így a többletbevételeket a közlekedési szektorba lehet majd más módokon visszaforgatni.