Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Hogy mit ki nem találnak!
A szállítmányozásnak komoly terhet jelent az egyre növekvő üzemanyagár, nem beszélve a kamionok által kibocsátott káros anyagokról. Erre megoldást találni egyáltalán nem egyszerű, ám a Siemens új ötlettel rukkol elő.


A Los Angeles-ben megrendezett Electric Vehicle konferencián a Siemens egy merőben új ötletet ismertetett a kamionokkal kapcsolatban. Az elektromos hajtás mellett ugyanis nagy hatótávolságot eredményező megoldással tették le voksukat.

Mint azt jól tudjuk, az elektromos hajtás elterjedésének legnagyobb visszatartó ereje a rövid hatótávolság és a drága akkumulátorok. Ám ha figyelembe vesszük, hogy több magyar városban is közlekednek olyan elektromos járművek, melyeket soha nem kell utántölteni, akkor már meg is lehet a megoldás. Igen, a trolibuszokról, a villamosokról van szó. Ezt az ötletet átültetve a kamionokra máris meg van a megoldás, mégpedig az úgynevezett eHighway of the Future.

A Siemens ötlete kicsit talán merésznek tűnik, miszerint az autópályákat villamosítani kellene, ám jobban átgondolva a dolgot nem is olyan megvalósíthatatlan. Hiszen az infrastruktúra már adott, így a megoldás könnyen beintegrálható volna a hétköznapjainkba, hiszen teljesen környezetbarát és fenntartható.

Jelenleg nem a személyautók, hanem a nehéz tehergépjárművek okozzák a környezetszennyezés tetemes részét, így érdemes velük kezdeni az átalakulást. Ráadásként még az is komoly problémát jelent, hogy az előrejelzések szerint az egyre növekvő szállítási igények miatt a kamionok száma harminc éven belül megduplázódhat, az pedig sem a kőolajkészleteknek, sem pedig környezetünknek nem tesz majd jót.

A Siemens által kifejlesztett eHighway ötlet könnyedén valósággá válhat, hiszen a cég már kifejlesztett a hozzá tartozó infrastruktúrát, illetve a hozzá tartozó kiszolgáló egységeket is, mint például a hardveres és szoftveres részt. Elektromos, illetve hibrid kamionok pedig már ma is léteznek, egyszóval már nem kell sok a megvalósításhoz. A kísérletek már folynak az USA-ban, illetve Németországban.