Mint azt jól tudjuk, az elektromos hajtás elterjedésének legnagyobb visszatartó ereje a rövid hatótávolság és a drága akkumulátorok. Ám ha figyelembe vesszük, hogy több magyar városban is közlekednek olyan elektromos járművek, melyeket soha nem kell utántölteni, akkor már meg is lehet a megoldás. Igen, a trolibuszokról, a villamosokról van szó. Ezt az ötletet átültetve a kamionokra máris meg van a megoldás, mégpedig az úgynevezett eHighway of the Future.
A Siemens ötlete kicsit talán merésznek tűnik, miszerint az autópályákat villamosítani kellene, ám jobban átgondolva a dolgot nem is olyan megvalósíthatatlan. Hiszen az infrastruktúra már adott, így a megoldás könnyen beintegrálható volna a hétköznapjainkba, hiszen teljesen környezetbarát és fenntartható.
Jelenleg nem a személyautók, hanem a nehéz tehergépjárművek okozzák a környezetszennyezés tetemes részét, így érdemes velük kezdeni az átalakulást. Ráadásként még az is komoly problémát jelent, hogy az előrejelzések szerint az egyre növekvő szállítási igények miatt a kamionok száma harminc éven belül megduplázódhat, az pedig sem a kőolajkészleteknek, sem pedig környezetünknek nem tesz majd jót.
A Siemens által kifejlesztett eHighway ötlet könnyedén valósággá válhat, hiszen a cég már kifejlesztett a hozzá tartozó infrastruktúrát, illetve a hozzá tartozó kiszolgáló egységeket is, mint például a hardveres és szoftveres részt. Elektromos, illetve hibrid kamionok pedig már ma is léteznek, egyszóval már nem kell sok a megvalósításhoz. A kísérletek már folynak az USA-ban, illetve Németországban.