Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Kicsi, de kiváló
A Peugeot iOn már nem számít újdonságnak, azonban tesztadatokat csak nagyon kevés helyen közölnek róla. Az elektromos kisautóban felvonultatott technológia kiváló, bár a hatótávolságon azért még volna mit javítani.


Sajnos a mai tudásunkkal nagyon nehéz olyan autót alkotni, mely környezetkímélő, vagyis nulla kibocsátással rendelkezik és tökéletesen megfelel a vele szemben támasztott használati követelményeknek. A Peugeot azonban mindent elkövetett.

A kisautó a maga 3,47 méteres hosszával valóban a kistermetű járművek közé sorolható. Elektromos hajtása bőven kielégíti az igényeket, hiszen a beépített villanymotor hatvannégy lóereje és 180 Nm-es forgatónyomatéka a hátsó kerekekre hatva kiváló, olykor csodálatra késztető gyorsulást eredményez. Az aprócska jármű akár 130 kilométeres óránkénti sebességgel is képes száguldani, ám nem erre tervezték. A városi használat a méreténél fogva sokkal indokoltabb, mint az országúti, ám minden helyzetben kiválóan megállja a helyét.

A műszerfalon elhelyezett fogyasztásmérő teljes töltöttségnél 136 kilométernyi megtehető útszakaszt mutat, ám még finom használat mellett is csak 130 kilométert lehet megtenni egyetlen feltöltéssel, azt azonban érdemes hozzátenni, hogy fékezéssel a visszatermelt energia növeli a hatótávot. Ha az élet úgy hozza, hogy a tojás elvész a pedál alól, akkor ez az érték erőteljes csökkenésnek indul, ha pedig autópályázunk, akkor jobb, ha nem is figyeljük a mutatót. A légkondicionáló bekapcsolásával is hasonló jelenségre kell számítanunk, mint folyamatos padlógáznál.

Az extrák sem hiányoznak a járműből, hiszen a Bluetooth kihangosítótól kezdve a szervókormányon át a légkondiig szinte minden jóval felszerelte a gyártó. Az ESP sem hiányozhat a sorból, mely az elől tárcsa, hátul dobfékekkel működik közre, ha pedig baleset következik be, a hat légzsák kiváló védelmet nyújt.

Az autó kezelését gyakorolni kell, hiszen nagyon jól gyorsul és természetesen teljesen hangtalan. Bár az egyre növekvő sebességnél lineárisan növekednek az utastérbe szűrődő hangok is, autópályán kifejezetten zajos a kocsi.

Egyszóval nagyon praktikus kis autó, bár az árán volna mit faragni, ugyanis tízmilliós alapárával nem valószínű, hogy népautó lesz belőle annak ellenére sem, hogy száz kilométert átlagosan hatszáz forintból lehet vele megtenni.