Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Na végre!
A budapesti 2-es metróvonalra vásárolt Alstom metró-szerelvényekkel kapcsolatos huzavona a végéhez ért, ugyanis az NKH megadta a használathoz szükséges egyik legfontosabb okmányt, a típusengedélyt.


Az Alstom Transport is megerősítette, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság 2012. június 1-i határozatában megadta a francia gyártó Metropolis metrószerelvényeihez tartozó, véglegesített típusengedélyeket.

Tarlós István, Budapest főpolgármestere, valamint Patrick Kron, az Alstom Csoport elnök-vezérigazgatója közti megállapodás egyik legfontosabb és egyben legvitatottabb pontja teljesült az engedély megszerzésével. Erre csak az NKH által előírt módosítások után kerülhetett sor, melyek fizikai értelemben is teljesültek. A szerelvények fékrendszere változott, valamint tovább növelték az üzemi fék működési idejét áramszünet esetén.

A szerelvények egy mindent átfogó tesztelésen estek át az engedélyeztetési eljárás folyamán. Nem csak Franciaországban, hanem Budapesten is folytak a tesztek, mialatt a szerelvények mintegy négyezer kilométeres tartampróbán vettek részt. Összesen mintegy 35 ezer kilométert futottak.

A jövőben tehát lehetővé válik a Metropolis típusú szerelvények forgalomba állása a 2-es metróvonalon és az Alstom így megkezdheti a huszonkét darab új, egyenként öt kocsiból álló szerelvényének Budapestre szállítását. A megállapodás értelmében a gyártónak minden hónapban három szerelvényt kell átadnia a Budapesti Közlekedési Vállalatnak.

Egy engedély azonban még hátra van, mégpedig az üzembe helyezési engedély, melyet a BKV csak a szerelvények leszállítását és az ellenőrző tesztek elvégzését követően kaphat meg. Az utazóközönség csak ezután veheti igénybe a legmodernebb technikával ellátott, kényelmes és légkondicionált metrókocsikat.