Tarlós István, Budapest főpolgármestere, valamint Patrick Kron, az Alstom Csoport elnök-vezérigazgatója közti megállapodás egyik legfontosabb és egyben legvitatottabb pontja teljesült az engedély megszerzésével. Erre csak az NKH által előírt módosítások után kerülhetett sor, melyek fizikai értelemben is teljesültek. A szerelvények fékrendszere változott, valamint tovább növelték az üzemi fék működési idejét áramszünet esetén.
A szerelvények egy mindent átfogó tesztelésen estek át az engedélyeztetési eljárás folyamán. Nem csak Franciaországban, hanem Budapesten is folytak a tesztek, mialatt a szerelvények mintegy négyezer kilométeres tartampróbán vettek részt. Összesen mintegy 35 ezer kilométert futottak.
A jövőben tehát lehetővé válik a Metropolis típusú szerelvények forgalomba állása a 2-es metróvonalon és az Alstom így megkezdheti a huszonkét darab új, egyenként öt kocsiból álló szerelvényének Budapestre szállítását. A megállapodás értelmében a gyártónak minden hónapban három szerelvényt kell átadnia a Budapesti Közlekedési Vállalatnak.
Egy engedély azonban még hátra van, mégpedig az üzembe helyezési engedély, melyet a BKV csak a szerelvények leszállítását és az ellenőrző tesztek elvégzését követően kaphat meg. Az utazóközönség csak ezután veheti igénybe a legmodernebb technikával ellátott, kényelmes és légkondicionált metrókocsikat.