Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A biometán jobb a dízelnél
A hagyományos üzemanyagok egyre inkább kimennek a divatból, sokan már a fenntartható fejlődés felé kacsingatnak. Ezt egyébként is jól teszik, hiszen az alternatív üzemanyagok többségével komoly megtakarítás érhető el. Ezt a Coca-Cola is így látja.


A Coca-Cola UK, vagyis az angol vállalat úgy véli, hogy a fenntartható fejlődés nem csak megtakarításokhoz, de a környezet megóvásához is vezet, így nemrégiben beruházott tizenhárom darab, Iveco Stralis típusú, biometán üzemű teherautóra.

A teherautók mindegyike biometánnal üzemel, mely lehetővé teszi, hogy a cég kisebb környezeti terheléssel működhessen. Már mintegy egy éve tesztelik a teherautót és most döntöttek úgy, hogy összehasonlítják a dízel- és biogáz üzemű járművek minden egyes paraméterét. A tesztprogramot a Cenex, vagyis az angol kormány által finanszírozott Centre of Excellence is támogatta, melyben a huszonegy tonnás tehergépjárműveket vizsgálták. A teszt során azt tapasztalták, hogy a biometánnal hajtott járművek több, mint hatvan százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt bocsátottak ki, mint dízelüzemű társaik.

Mindezen túl a teszt során vizsgálták a nitrogén-dioxid és a szilárd részecskék kibocsátási mértékét is és azt tapasztalták, hogy 85,6 és 97,1 százalékos volt a csökkenés. A teherautók készen állási ideje elérte a 99,2 százalékot, vagyis gyakorlatilag gond nélkül működtek, hibának még csak nyoma sem volt.

Darren O'Donnel, a cég logisztikai vagyonkezelője elmondta, hogy a Cenex támogatását élvezve sikerült a Coca-Cola-t az élhetőbb környezethez közelebb vinni mégpedig a legmodernebb gépjármű technológia segítségével.