Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Több pénz közlekedésfejlesztésre
Nemrégiben Luxemburgban a Közlekedési Tanács általános megközelítést fogadott el az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz, vagyis a CEF létrehozásáról szóló rendelettervezetről.


A CEF segítségével a miniszterek szerint a 2014-2020-as pénzügyi időszakban mintegy ötvenmilliárd eurónyi pénzösszeg állna rendelkezésre energetikai, infokommunikációs, valamint közlekedési fejlesztésekre.

A teljes összeg negyvenmilliárdos része az Európai Unió minden tagállama számára elérhetővé válna, melyből a közlekedési szektor kapná a legtöbbet, azaz 21,7 milliárd eurót. Az ICT szektor 9,2 milliárd euróval gazdagodna, az energiaszektor pedig 9,1 milliárddal. A bizottság javaslatának értelmében további tízmilliárd eurót csoportosítanának át a Kohéziós Alapból, ám ezt csak a kohéziós tagországok vehetnék igénybe.

A rendelet egyéb rendelkezései az új költségvetési rendeletről és az elkövetkező időszak pénzügyi keretéről folyó tárgyalásokkal is komoly kapcsolatban állnak, így döntés azokról majd csak tanácsi keretek között születhet. A résztvevők éppen ezért csak részleges, általános megközelítést fogadtak el a tervezetről. Völner Pál, a magyar küldöttség vezetője és infrastruktúráért felelős államtitkár elmondta, hogy hazánk továbbra is elutasítja a Kohéziós Alapból tervezett átcsoportosítást és mindemellett azt is szeretné elérni, hogy az ÁFA is a projektek elszámolható költségei között szerepelhessen.

A rendelettervezet különlegessége, hogy a harmadik országok részvételével zajló projekteket is támogatja ellentétben az eddigi közlekedésfejlesztési gyakorlattal. Ezzel megvalósulhatnának a magyar-ukrán és a magyar-szerb határszakaszokon szükséges beruházások is.