A repülőgép hatvannégy méter szárnyfesztávolsággal rendelkezik és ez abszolút nem véletlen. A szárnyak felületén ugyanis több, mint tizenkétezer napelemcella helyezkedik el, mely a négy darab, egyenként 7,5 kilowattos elektromos motort hajtja. Az 1,6 tonna tömegű gép törzsében négyszáz kilogrammnyi akkumulátor található, mely felhős időben, illetve sötétben szolgáltatja az energiát a motorok számára.
Bertrand Piccard még 1999-ben elsőként utazta körbe a földet léghajóval. Legújabb kísérletében Madridból szállt fel, majd a Gibraltári-szoros érintésével ért földet Rabat közelében. A repülés folyamán az utazó 550 méteren is több kilométert megtett, ami azért komoly teljesítmény, mert ebben a magasságban mínusz huszonkilenc Celsius fok a hőmérséklet.
A gép átlagsebessége negyvenöt kilométer volt óránként, a pilóta pedig oxigénmaszkban repült. Többször is elérté a 8500 méteres repülési magasságot természetesen a motorok segítségével. Az út során hol motorral hajtva, hol pedig vitorlázva repült, ez nagyban függött napszaktól és a felhős időtől is. Az emelkedést motorokkal végezte, majd az éj leszálltával a szinten tartást az akkumulátorok adta áram segítségével vitte véghez. Természetesen többször is vitorláznia kellett, ez pedig egyidejű süllyedéssel járt.
Piccard több csúcsot is tart: napelemes repülőgéppel ugyanis 26 óra 10 perc 19 másodpercnyi időt töltött a levegőben egyhuzamban, illetve az ő gépe emelkedett a legmagasabbra: 9235 méterre a tengerszint fölé. Következő tervét 2014-ben kívánja véghez vinni, miszerint gépével körberepüli majd a Földet.